IC+-kocsik: ajtóhiba miatt állt a próbaüzem

iho/vasút   ·   2019.03.01. 06:20
400px_icplusz_futoproba_szerencs

Megírtuk, a bicikliszállító IC+-kocsi próbaüzemében utasbiztonsági probléma lépett föl, ezért leállították a próbákat. Azóta kiderült, mi történt, íme a MÁV-Start válasza:

„A MÁV-Start a próbaüzem során észlelt hibáról a feljáróajtó osztrák szállítóját azonnal értesítette, ők szerdán javaslatot tettek a hibajelenség megszüntetésére. A javasolt módosításokat végrehajtották és kipróbálták két járművön egy futópróba keretében. A bevezetett változtatások hatására megszűnt a hiba. Az eljárásrendnek megfelelően a javítási intézkedést március elsején bemutatják a hatóság számára egy futópróbán. Ezt követően várható a hatóság engedélye a próbaüzem folytatásáról.

Az IC+-kocsik utasforgalmi próbaüzemben való részvétele óta – aminek éppen az a lényege, hogy időben kiderüljenek a lehetséges hibák –, nem történt biztonságot veszélyeztető probléma.

(fotó: Károly Szabolcs)

A hatóság által kiadott engedély alapján folyik a gyártás és üzembe helyezés. Jelenleg a típusengedélyeztetési eljárás zajlik, annak része az ITM Vasúti Hatósági Főosztálya által elrendelt próbaüzem. Az utasforgalmi próbaüzem kétlépcsős, először utasok nélkül kell a kocsiknak az előírt hibamentes futást teljesíteni, majd ezek sikeressége után szállíthatnak utasokat. Eddig hat IC+-kocsi állt forgalomba engedéllyel menetrend szerinti vonatokban.

A hatóság a próbaüzemet pályaszámonként rendeli el írásban. A járművekre vonatkozó engedélyt nem vonták vissza, az utasforgalmi próbaüzem lett átmenetileg felfüggesztve a fellépő hiányosság megoldásáig és a hatóság részére történő bemutatásáig.”

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!