Indulás az utolsó útra

Szever Dániel   ·   2013.06.06. 14:00
CSC_2519

A bontásra ítélt járművekből összeállított vonat körülbelül egy héten keresztül Szolnokon, az egyik, a személypályaudvarhoz közel eső  vágányon várakozott, végül június 3-án reggel indultak a sátoraljaújhelyi bontóba, élen a V42 527-essel.

Hatvanba érkezik a selejtmenet<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(a külön nem jelölt felvételeket a szerző készítette)</br>

A Jászberényen át közlekedő menet a tervezettnél korábban, huszonkét óra magasságában érkezett meg végzete helyszínére, a 80-as vonal nem villamosított részén az addig csak előfogatolt M61 006-os vonógéppel. Több oknak is köszönhető a késő esti érkezés: a selejtezett kocsikat még az érintett fővonalakon is csak 40 kilométer per óra sebességgel lehetett továbbítani, de a szerencsi mérlegelésük sok időt igényelt.

A vonat tagjai a következők:

BDt 50 55 82-07 304-3 (Hatvan)
BDt 50 55 82-27 116-7 (Győr)
BDt 50 55 82-27 368-4 (Székesfehérvár)
Bhv 50 55 20-07 597-7 (Bp. Nyugati)
BDt 50 55 82-27 359-3 (Székesfehérvár)
Bx 50 55 20-05 083-0 (Debrecen)
Bx 50 55 20-05 104-4 (Debrecen)
Bhv 50 55 20-05 083-0 (Bp. Nyugati)
Bx 50 55 20-05 071-5 (Debrecen)
Bx 50 55 20-05 074-9 (Debrecen)
Bx 50 55 20-05 098-8 (Pécs)
MDmot 3005 (Pécs)
MDmot 3002 (Pécs)
MDmot 3018 (Debrecen)
MDmot 3022 (Pécs)
Bzx 50 55 24-28 708-1 (Miskolc)
Bzx 50 55 24-28 577-0 (Debrecen)
Bzx 50-55 24-28 586-1 (Székesfehérvár)
Bzx 50 55 24-28 508-5 (Celldömölk)
Bzx 50 55 24-28 702-4 (Pécs)

Nem először fordult meg a hatos Nohab Sátoraljaújhelyen a mostanihoz hasonló okok miatt. Még javában Tapolcán dolgozott, amikor 1997 májusában az M61 008-ast és 014-est kísérte a bontó kapujáig. Abban az időszakban még rendkívüli eseménynek számított, ha egy M61-es elhagyta a Dunántúlt.

Kapcsolódó hírek