Ismét vezérel
A távolsági ingavonati üzem bevezetését, azaz egyfajta megváltást vártak a beérkezett huszonhét halberstadti vezérlőkocsitól, és az átalakított, háromezres csoportba sorolt Sziliktől. Be is indult az üzem, amit nem sokkal később leállítottak. A nagyívű tervek megvoltak: a Pécsről a Keleti pályaudvart érintve Miskolcig közlekedő intercitykben komoly feladat várt volna a német eredetű vezérkocsikra, ehelyett – egy baleset és néhány műszaki kifogás miatt – csak a kerékpárszállítás jutott osztályrészükül. A 2010-től érkezett Traxx mozdonyokat is kipróbálták ezzel a vezérkocsitípussal, majd néhányat Miskolcra is állomásítottak közülük.
Aztán síri csend. A jeget 2013. február 4-én a 8015-ös, Pécsről Pusztaszabolcsra közlekedő személyvonat törte meg. A 433 187 pálaszámú Cirmos a szerelvény végén foglalt helyet, elöl a 022-es vezérkocsi pompázott. A hírek szerint az ingavonat rendben teljesítette feladatát, talán a volt pécsi igazgatóság területén most már rendszeresen találkozhatunk ilyen szerelvényekkel, és nem lehet messze a Traxx-tolta intercity közlekedése sem.