Karachi katasztrófa: futóprobléma, leálltak a hajtóművek
Újabb, részletesebb információk a balesetről: a probléma az orrfutó kibocsátásával volt, emiatt történt az átstartolás, eredetileg 3000 lábra kellett volna emelkedni, a pilóták egyike kérte az irányítást, hogy csak kétezerre emelkedjenek. A gép balkörön repült a hosszúfalon, nem sokkal ezután, a 25-ös bal küszöb magasságában a személyzet azonnali balfordulót kért, jelentve, hogy egyik hajtómű sem működik. A gépről készített spotter-fotókon látszik a kieső hajtóművek áramtermelése helyett automatikusan kibocsátott, a légellenállás által meghajtott turbina (RAT, RAM Air Turbine) a gép törzse alatt, viszont sem futók, sem a fékszárnyak nincsenek kinti helyzetben, és halvány füstölés látszik mindkét hajtómű fúvókájánál. A torony engedélyezte a 25-ös bal vagy jobb pálya használatát, de az A320-as már túl sok magasságot vesztett, és a földnek illetve az ott lévő épületeknek ütközve azonnal kigyulladt. 1350 méterre a 25-ös bal küszöbtől.
A balesetről a különféle portálok kommentelői többféle verziót emlegetnek, természetesen mindez egyelőre csak feltevés, mindenesetre egyelőre az sem világos, hogy az átstartolás milyen magasságban történt, illetve megtörténhetett-e, hogy a gép az első megközelítéskor hasraszállt, legalábbis érintette a betont, behúzott futókkal vagy orrfutó nélkül, netán a hajtóművek is károsodhattak, ha azok is karcolták a pálya felületét, és ezért álltak le az átstartolás után a levegőben. Más verziók szerint kifogyhatott a kerozin, igaz, az indulás reptér, Lahore még bőven hatótávolságon belül volt, de nem tudni egyelőre, mikor és hol tankolták meg a 320-ast utoljára.
Korábban írtuk:
A jelenlegi adatok szerint PIA Pakistan International Airlines AP-BLD lajstromjelű A320-200-as utasszállítója Lahore felől érkezett Karachi légterébe, de megszakította a megközelítést, mert a gépnek nem nyíltak ki a futói. A személyzet átstartolt, de a következő megközelítéskor a 25-ös balpályára a pilóták Mayday-t jelentettek, és azt, hogy a gépnek leállt mindkét hajtóműve.
A gép egy Model Colony nevű lakónegyedbe csapódott. A fedélzeten 90 utas és nyolcfőnyi személyzet volt, a földön öt épület szenvedett különféle károkat, a törmelékek és a gép roncsai beterítették a környező utcákat. A gépen lévők sorsáról és a földön történt halálesetekről egyelőre nincs biztos jelentés.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!