Kárpátalja IC-lázban ég

Joó Ferenc   ·   2018.08.11. 20:00
munkacs-peron400

Csapi vasutasok szerint jelenleg szeptember ötödikére tervezik a közvetlen Budapest–Munkács intercity járat indítását. Korábban az ukrán sajtóban az jelent meg, hogy augusztus elsejétől indulna az új viszonylat, de ezt már akkor is szkeptikusan fogadtuk. Egyelőre még a szeptember ötödiki indulásról sincs hivatalos közlemény, nem mernénk a karunkat tűzbe tenni, hogy valóban ekkor fog indulni a munkácsi intercity.

Itt az új peron vége, balra a rendezőpályaudvar (és Magyarország) felé vezetnek a vágányok. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Esztojka Domonkos)

Munkács állomás felvételi épületének déli végénél építik a  normál nyomtávú vonatok kétvágányú, középperonos végállomását. Az építési munkálatok a vége felé járnak, a peron már elkészült, ahogy a rendező pályaudvarról a hozzá vezető sínek is. Körbejárási lehetőségnek még nincs nyoma, hely hiányában elképzelhető, hogy nem is lesz, hanem ki kell a szerelvényt tolni a rendező pályaudvarra és ott tud majd a gép (vagy a gépek, ha előfogatolásos technológiát alkalmaznak) átállni a néhány kocsis szerelvény egyik végéről a másikra.

Esztojka Domonkos olvasónk jelentése szerint, a széles nyomtávú vonat ablakából látni, hogy a Munkács állomásig vezető normál nyomtávú pályát is felújítják és kigazolják, az elhasznált fa és beton aljakat kicserélik, illetve meg vannak már festékkel jelölve a cserére szoruló talpfák és beton aljak. A nyílt pályán a fonódott vágány jó állapotban van, hiszen az speciális betonaljakkal épült, ami mindkét nyomtáv sínjeit rögzíti.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek