Last Mile Traxx Szombathelyen
Hazánkba látogatott a német Railpool vasúti lízingcég 187 316-os Traxx-mozdonya. A 2015-ben 35229-es gyári számon épített villanygép egy kétszázharminc kilowattos kiegészítő dízelmotorral – úgynevezett Last Mile-funkcióval – is rendelkezik, így felsővezeték nélküli vágányokon is közlekedhet. A négytengelyes mozdony pontos típusa Traxx F160 AC3 LM, vagyis elsősorban tehervonatok vontatására tervezték (F, mint Freight), engedélyezett legnagyobb üzemi sebessége azonban százhatvan kilométer per óra, így személyszállító vonatok élén is minden további nélkül is bevethető. A típus kétféle váltakozó áramú betáplálásról (tizenöt kilovolt 16,7 hertzes, huszonöt kilovolt ötven hertzes), valamint dízelüzemről is működtethető. Az 5600 kilowatt teljesítményű villamos mozdony műszakilag alkalmas a német, osztrák, magyar és román vasúthálózatokon történő használatra.
A 2011-ben bemutatott, kiegészítő dízelmotorral ellátott Traxx AC3-as első vásárlója a müncheni központú cég, amely első ütemben öt gépet rendelt a Bombardier-től egy, a két fél által még 2010 végén aláírt, összesen harminchat Traxxra szóló keretszerződés értelmében. A Railpool később az első három, még nullszériás gépre is bejelentette igényét. A társaság jelenleg huszonhat AC3-ast kínál bérlésre (187 001–009, 300–313, 316, 400–401), ezek egy része – a háromszázasok – hazánkba is bejárhatnak majd az egyes gépek magyarországi típusengedélyezési próbáinak sikeres lezárultát követően.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!