Márciusig újra a repülésé a repülőtér!
A nyári üzemszünet után szeptember végétől ismét elcsendesedett a dunakeszi repülőtér a klubok és az önkormányzat vitája nyomán. Most megint megszületett az egyezség, vagyis a tulajdonosi hozzájárulás, igaz, csak a kluboknak, és csak a tavaszi szezonkezdetig. A részletekről Porubcsánszky Lajos, a Malév Repülőklub ügyvezető elnöke számolt be az iho/repülésnek.
Igen, néhány hét szünet után ismét megkaptuk a hatósági engedélyt és a tulajdonosi hozzájárulást. Ezzel egy időben – bár ez tényleg csak időbeni egybeesés – a repülőtér megkapta az új kategóriák szerinti négyes minősítését, tehát sportrepülőtér, kisrepülőtér besorolást.
Mit kellett vállalnia a repülőkluboknak, hogy Dunakeszi városa megadja az engedélyt?
A tulajdonosi hozzájárulás azokra érvényes, akik szerződéses viszonyban vannak a repülőteret tulajdonló önkormányzattal. Tehát jelenleg annak biztosítását kérte tőlünk az önkormányzat, hogy csakis ezek használhassák a repülőteret.
Ezek szerint vannak olyanok, akiknek nincs szerződésük az önkormányzattal?
A repülőtéren a repülőklubok vannak jelen, a Malév és az Opitz klub, illetve magángépek és tulajdonosaik. Vannak olyan magánrepülőgép-tulajdonosok is, akik egyben valamelyik klub tagjai, mások csak Dunakeszin tárolják és használják a gépeket. A két klubnak tehát van szerződése az önkormányzattal, és repülhetnek. A magángép-tulajdonosok akkor sem repülhetnek magángéppel, ha tagjai a klubok egyikének, csak azután, ha ők is megkötik a maguk szerződését az önkormányzattal.
A repülőkluboknak kell-e fizetniük a reptér használatáért a tulajdonosnak, a városnak?
A Malév repülőklubnak az elvégzett üzembentartási tevékenység okán nulla forintot kell fizetnie, az Opitz klubnak van egy 2004-ben kötött szerződése az akkori városvezetéssel, ők ennek értelmében ingyen használhatják a repteret.
No de volt szó itt súlyos leszállási illetékről is, amit a város szedne be minden landolás után.
A repülőtér jelenleg nem nyilvános kategóriába lett besorolva, ezeken a reptereken leszállási díjat nem lehet szedni. Valóban volt ilyen verzió, de a légi közlekedési hatósággal való konzultáció után a hatóság által is kifogásolt részek, többek közt a leszállási illetékek eltűntek a dokumentumból.
A klubok szempontjából tehát gyakorlatilag ugyanúgy megy minden, mint eddig, a klubtevékenységek ugyanúgy folytatódhatnak. Eredetileg azt kértük, hogy határidő nélkül szülessen tulajdonosi hozzájárulás, hogy ne kelljen negyedévenként egyfajta feszültséggel várni a határidőt. Ez eredetileg így is lett volna, de a tulajdonos mégis úgy ítélte meg, hogy a rendezéshez szükség van még egy közbülső dátumra. Mi az időpont lejárta előtt jóval meg fogjuk keresni az önkormányzatot: ha esetleg van további kérdése, kérése a repülőtér üzemben tartásával kapcsolatban, azt időben tudjuk teljesíteni, azért, hogy a jövő évi szezont zökkenőmentesen kezdhessük.