Márciusig újra a repülésé a repülőtér!

iho/repülés   ·   2011.10.19. 08:00
Dkeszi_cr2

A nyári üzemszünet után szeptember végétől ismét elcsendesedett a dunakeszi repülőtér a klubok és az önkormányzat vitája nyomán. Most megint megszületett az egyezség, vagyis a tulajdonosi hozzájárulás, igaz, csak a kluboknak, és csak a tavaszi szezonkezdetig. A részletekről Porubcsánszky Lajos, a Malév Repülőklub ügyvezető elnöke számolt be az iho/repülésnek.

Igen, néhány hét szünet után ismét megkaptuk a hatósági engedélyt és a tulajdonosi hozzájárulást. Ezzel egy időben – bár ez tényleg csak időbeni egybeesés – a repülőtér megkapta az új kategóriák szerinti négyes minősítését, tehát sportrepülőtér, kisrepülőtér besorolást.

Mit kellett vállalnia a repülőkluboknak, hogy Dunakeszi városa megadja az engedélyt?

A tulajdonosi hozzájárulás azokra érvényes, akik szerződéses viszonyban vannak a repülőteret tulajdonló önkormányzattal. Tehát jelenleg annak biztosítását kérte tőlünk az önkormányzat, hogy csakis ezek használhassák a repülőteret.

Ezt a képet néhány napja készítettük a bezárt hangárról

Ezek szerint vannak olyanok, akiknek nincs szerződésük az önkormányzattal?

A repülőtéren a repülőklubok vannak jelen, a Malév és az Opitz klub, illetve magángépek és tulajdonosaik. Vannak olyan magánrepülőgép-tulajdonosok is, akik egyben valamelyik klub tagjai, mások csak Dunakeszin tárolják és használják a gépeket. A két klubnak tehát van szerződése az önkormányzattal, és repülhetnek. A magángép-tulajdonosok akkor sem repülhetnek magángéppel, ha tagjai a klubok egyikének, csak azután, ha ők is megkötik a maguk szerződését az önkormányzattal.

A repülőkluboknak kell-e fizetniük a reptér használatáért a tulajdonosnak, a városnak?

A Malév repülőklubnak az elvégzett üzembentartási tevékenység okán nulla forintot kell fizetnie, az Opitz klubnak van egy 2004-ben kötött szerződése az akkori városvezetéssel, ők ennek értelmében ingyen használhatják a repteret.

Néhány hétig csak a birkáké volt a nagy mező

No de volt szó itt súlyos leszállási illetékről is, amit a város szedne be minden landolás után.

A repülőtér jelenleg nem nyilvános kategóriába lett besorolva, ezeken a reptereken leszállási díjat nem lehet szedni. Valóban volt ilyen verzió, de a légi közlekedési hatósággal való konzultáció után a hatóság által is kifogásolt részek, többek közt a leszállási illetékek eltűntek a dokumentumból.

A klubok szempontjából tehát gyakorlatilag ugyanúgy megy minden, mint eddig, a klubtevékenységek ugyanúgy folytatódhatnak. Eredetileg azt kértük, hogy határidő nélkül szülessen tulajdonosi hozzájárulás, hogy ne kelljen negyedévenként egyfajta feszültséggel várni a határidőt. Ez eredetileg így is lett volna, de a tulajdonos mégis úgy ítélte meg, hogy a rendezéshez szükség van még egy közbülső dátumra. Mi az időpont lejárta előtt jóval meg fogjuk keresni az önkormányzatot: ha esetleg van további kérdése, kérése a repülőtér üzemben tartásával kapcsolatban, azt időben tudjuk teljesíteni, azért, hogy a jövő évi szezont zökkenőmentesen kezdhessük.

Most ismét kitolhatják a gépeket, mehet a kiképzés, télen meg a hullámrepülés

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.