Még 48 kilométer drót

iho   ·   2016.12.07. 18:45
00kicsi

A 17-es vonal korszerűsítésének projektzáró ünnepségén átadták a teljesen felújított szakaszt, amelynek munkáit nem is olyan rég, 2016 elején kezdték el. Az Európai Unió Kohéziós Alapja által támogatott beruházás során a villamosításon kívül öt állomáson elektromos váltófűtést építettek ki, 3,8 kilométer hosszban teljes, már helyeken pontszerű pályakorszerűsítést végeztek. Megújult hét vasúti átjáró, a vonal összes állomásán korszerű, 55 centiméter magas peronok épültek, térvilágítás, esőbeálló, fedett kerékpártároló készült.

GYSEV-Flirt Püspökmolnáriban, az átadón, balra MÁV Nosztalgia-Schlierenek<br>A képre kattintva fotógaléria nyíilk<br>(forrás: GYSEV Zrt.)

Ahogy Mosóczi László, közlekedésért felelős helyettes államtitkár a megnyitón elmondta: 2016 Szombathely éve volt a közlekedési fejlesztésekben, a vasútkorszerűsítésen kívül az M86-os út Hegyfalu–Csorna szakaszának megépítése is a vasi megyeszékhely jobb megközelítését szolgálja. A GYSEV-nek ezzel a fejlesztéssel már hálózata kilencven százalékán villamos mozdonyok, motorvonatok közlekedhetnek. A tervek szerint a villamosítás folytatódhat Zalaszentiván és Nagykanizsa között is.

A GYSEV folyamatos fejlesztéseinek köszönhetően évről évre, 2013–2015 között például tizenkét százalékkal nőtt az utasszám a 2011-ben átvett 17-es vonalon. Ez a szám 2015-ben már a 400 ezer főt közelítette, ezzel a GYSEV versenyképes eljutást kínál az utasoknak a közúttal szemben – áll a GYSEV sajtóközleményében.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek