Megérkezett a magánűrhajó az űrállomásra
Magyar idő szerint szerdán 12 óra 56-kor, 250 mérfölddel a Csendes-óceán felett, közel Kalifornia partjaihoz, a Nemzetközi Űrállomás személyzete a 18 méteres robotkarral befogta az állomástól tíz méterre sodródó Dragon teherűrhajót, amely 454 kilónyi utánpótlást szállított az űrállomásra. Amint az ISS jelenlegi parancsnoka, az amerikai Suni Williams is hangsúlyozta a befogás pillanataiban, az utánpótlás részeként az űrhajósok még némi fagylaltot is kapnak.
Mint arról beszámoltunk, hétfőre virradó éjszaka történt a sikeres start, amelynek révén a Falcon-9 hordozórakéta annak ellenére az előírt pályára hozta az űrhajót, hogy nem sokkal a fellövés után az első fokozat kilenc hajtóművének egyikét az automata nyomásesés miatt le kellett kapcsolnia. Ezek után többszöri pályamódosítás történt, minden szakasz befejeztével újra ellenőrizték az űrhajó rendszereit, míg végül probléma nélkül sikerült a tízméteres megközelítés.
Itt az űrhajó úgynevezett „free drift”, azaz szabadon sodródó üzemmódra váltott, ezzel zárták ki annak lehetőségét, hogy egy véletlenül bekapcsolódó hajtómű összezavarja a dokkolás utolsó két manőverét. Ezután kapcsolódhatott a robotkar a Dragonra, majd ismét ellenőrzések következtek, végül másfél órával a kapszula elfogása után a japán fedélzeti mérnök, Akihiko Hoshidea vezérletével a robotkar az egyik dokkolóegységhez illesztette az űrhajót.
A májusi kísérleti repülés után a Dragon mostani érkezésével sikeresen lezajlott tehát az emberiség első „menetrend szerinti” magánűrhajós fuvarja a Nemzetközi Űrállomásra. Pontosabban a szerződéses szállítás ezzel még nem ért véget, ugyanis a Dragon az első és most még egyetlen olyan űrhajó, amely visszafelé, tehát a Földre is képes terhet szállítani, néhány hét múlva tehát a kapszula visszatér és tengerre száll a Nemzetközi Űrállomásról hozott fontos kísérleti anyagokkal, eredményekel, sőtt, a személyzet orvosi leleteivel együtt.
A Dragon teherszállítók az orosz Progresszek és az európai, illetve japán teherűrhajók mellett továbbra is részt vesznek majd az űrállomás utánpótlásának szállításában, de már zajlik a fejlesztése a Dragon személyszállító verziójának is. Ennek révén remélik az amerikaiak az igazi visszatérést az emberes űrhajózáshoz: a FalconX eszközével egyszerre hét új lakót lehet majd a tervek szerint 2017-től föld körüli pályára, illetve a Nemzetközi Űrállomáshoz eljuttatni.