Megérkeztek az első Schlierenek a MÁV-hoz

Vörös Attila   ·   2015.02.16. 08:45
sliren0

Híreink szerint a MÁV-Start negyvenkilenc Schlieren személykocsit (Bmpz-l sorozat) és hat kompatibilis vezérlőkocsit (Bmpz-s sorozat) vásárol használtan az ÖBB-től. Renélhetően a vasúttársaság ingavonatok élén is beveti majd a vezérlőket, nemcsak a többcélú tér miatt vásárolja meg.

A hegyeshalmi „parkolóban”. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Vörös Attila)

Az ÖBB kocsijai jelenleg csak 1000 V-os, 16,7 Hz-es váltóáramról működnek, így a hazai vasúthálózaton való közlekedésükhöz alaposan bele kell majd nyúlni Szolnokon a kocsikba. Ide tart ugyanis a szerelvény a hegyeshalmi műszaki átvételt követően. A járműjavítóban a vagonokat át is fényezik majd.

Hogy az új kocsikat hol vetnék be? Ezzel kapcsolatban csak pletykákat hallani... Ön hol járatná a lehúzható ablakos, 160 kilométeres óránkénti sebességre vizsgáztatott, magyar szinten egészen színvonalas kocsikat?

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.