Nagy hideget keres az új Airbus
A Rolls-Royce Trent XWB hajtóművekkel felszerelt MSN3 jelzésű gép Iqaluitba repül, ahol a jelenlegi hőmérséklet mínusz 30 fok körüli. Ebben a közegben egy héten át tesztelik a gép rendszereinek, a hajtóműveknek az extrém viszonyok közötti működését.
Mint az Airbus közleménye jelzi, az MSN1, a típus szűzfelszállását tavaly nyáron teljesítő első példány tovább folytatja a fejlesztési próbákat és hamarosan megkezdődik a légialkalmassági tesztsorozat is. A két 350-es eddig 200 körüli repülést hajtott végre és 900 órát töltött a levegőben, ez a tervezett berepülési program egyharmada.
A cég a következő hetekre ígéri a következő protopéldány első felszállását, mint azt korábban megírtuk, az MSN2 indítja majd az igazán hosszútávú próbarepüléseket, tavasszal pedig beáll a sorba az MSN5, a negyedik légi tesztgép.
Mindeközben az Airbus azt is bejelentette, hogy februárban a Szingapúri Repülőszalon statikus kiállítására ugyancsak elküldik a prototípusok egyikét. Szakmai körökben feltételezik, hogy erre akkor kerülhet sor, ha addig a következő tesztgép megkezdi a repüléseket, egyébként a berepülési időszak időre történő lezárását nem veszélyeztetnék azzal, hogy a gépek egyikét akár csak egy hétre is, de kivonják a repülési programból.
A jelek szerint azonban az ázsiai és csendes-óceáni piac jelentősége felülírja ezt a szempontot is, hiszen a legtöbb vásárlót ebben a zónában remélik a gyártók. Mint az Airbus közleménye is hangsúlyozza, a típusra a régióból eddig 244 fix megrendelése van a típusnak, ami az összes szerződött 350-es egyharmada. Jelenleg a rendelésállomány egyébként 812 gépnél tart.
Szingapúr lesz tehát az első helyszín, ahol közelről is meg lehet tekinteni az európai gyártó új típusát. Tavaly a párizsi szalon közönsége ugyan láthatta már a gépet, de csak egy áthúzás erejéig, a levegőben.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!