Nagyon rossz állapotban van a 2-es metró, de nem veszélyes
A hibák hivatalosan nem „biztonságkritikusak”, de jelentősen nehezítik a menetrend szerinti üzemeltetést. Két kocsit például hajtásjavítás miatt kellett kivonni a forgalomból a közelmúltban. Legutóbb pedig a Pillangó utcai megállónál nyílt ki mindkét oldalon az ajtó. Ráadásul a vészfékezés nem indult be, és az adott szakasz feszültségmentesítése sem történt meg. Így egy esetleg kizuhanó utast áramütés érhetett volna. A vonatvezetők viszont nem is érzékelték a problémát: az ajtók nyitása-zárása a rendszerfelügyelet mellett teljesen automatikus, az ajtók zárásának megkezdését fény- és hangjelzés előzi meg. A régi szerelvényeken a távműködtetésű ajtókon még matricák hívják fel a figyelmet, hogy ne támaszkodjanak nekik. Az új kocsikon nincs ilyen.
A 2-es metró 2004-ben kezdődött 40 milliárdos felújításának utolsó fázisa volt a régi biztosítóberendezés cseréje. A munkával az Alstom Metropolis szerelvények üzembe állásáig várni kellett, mivel a régi, orosz gyártmányú Ev típusú vonatok, amelyeket később kivontak ezen a vonalon a forgalomból, nem tudtak az új berendezéssel közlekedni. A BKK tavaly nyáron kezdte tesztelni az Alstom-szerelvényekhez igazított biztosítóberendezéseket. A új, automatikus rendszer kiépítéséhez szolgáló készülékek tesztüzemét szeptember elején zárta volna le a BKK, ám a határidőt kétszer is ki kellett tolni. A Siemens 26 millió eurós rendszerének működését végül decemberben találták kielégítőnek a BKK és az NKH szakemberei.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!