Nagyon rossz állapotban van a 2-es metró, de nem veszélyes

iho   ·   2014.03.20. 09:30
Ugyanis olyan sok a meghibásodás, hogy ha a hatóság által meghatározott esetek mindegyikében kiszállítanák az utasokat és kivonnák a forgalomból a szerelvényeket, akkor képtelenség lenne tartani a menetidőt – írja a Népszabadság.

A hibák hivatalosan nem „biztonságkritikusak”, de jelentősen nehezítik a menetrend szerinti üzemeltetést. Két kocsit például hajtásjavítás miatt kellett kivonni a forgalomból a közelmúltban. Legutóbb pedig a Pillangó utcai megállónál nyílt ki mindkét oldalon az ajtó. Ráadásul a vészfékezés nem indult be, és az adott szakasz feszültségmentesítése sem történt meg. Így egy esetleg kizuhanó utast áramütés érhetett volna. A vonatvezetők viszont nem is érzékelték a problémát: az ajtók nyitása-zárása a rendszerfelügyelet mellett teljesen automatikus, az ajtók zárásának megkezdését fény- és hangjelzés előzi meg. A régi szerelvényeken a távműködtetésű ajtókon még matricák hívják fel a figyelmet, hogy ne támaszkodjanak nekik. Az új kocsikon nincs ilyen.

A 2-es metró 2004-ben kezdődött 40 milliárdos felújításának utolsó fázisa volt a régi biztosítóberendezés cseréje. A munkával az Alstom Metropolis szerelvények üzembe állásáig várni kellett, mivel a régi, orosz gyártmányú Ev típusú vonatok, amelyeket később kivontak ezen a vonalon a forgalomból, nem tudtak az új berendezéssel közlekedni. A BKK tavaly nyáron kezdte tesztelni az Alstom-szerelvényekhez igazított biztosítóberendezéseket. A új, automatikus rendszer kiépítéséhez szolgáló készülékek tesztüzemét szeptember elején zárta volna le a BKK, ám a határidőt kétszer is ki kellett tolni. A Siemens 26 millió eurós rendszerének működését végül decemberben találták kielégítőnek a BKK és az NKH szakemberei.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.

Vasút Nagyvasút

Ez vasútfeszt volt a javából!

iho/vasút   ·   2025.08.05. 17:00

Az elmúlt hétvégén zajlott a modern vasút kétszáz évét ünneplő, The Greatest Gathering elnevezésű rendezvény az Alstom derby-i üzemében, több mint száz kiállított járművel és több tízezer látogatóval.