Nemzeti buszgyártás, stratégiailag
A kabinet a következő három évben olyan buszgyártási stratégiát dolgoz ki és hajt végre, amely biztosítja, hogy a magyar buszgyártás minőségi és mennyiségi szempontból egyaránt helyt állhasson a rendkívül éles nemzetközi versenyben. A szóvivő hozzátette: a Budapesttel folyó tárgyalásokon is azt kérték, hogy a főváros vegye figyelembe ezt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő fontosságú kormányzati szándékot.
A négyes megjegyzi, nagyon egyszerűen azon megy a vita, hogy
- az önkormányzati tulajdonú BKV vásároljon-e saját magának új, külföldi buszokat és üzemeltesse is azokat Budapesten (Solaris),
- vagy vásároljon, de ne importot, hanem a jelenleg drágább és technikailag problémásabb magyar terméket vegyen, így a magyar ipart legalább támogatja (MABI-Evopro),
- a BKV ne csináljon semmit, a BKK vásároljon szolgáltatást akár a BKV-tól, akár külsős cégektől, azaz versenyeztesse meg az üzemeltetőket (VT-Arriva, Volánbusz, stb.).
Mi meg az jegyezzük meg, a Solaris most valóban olcsóbb, mert magát a járművet a lengyelek valóban olcsóbban adják, de a Modulo a hetedik évben behozza a hátrányát, ezt követően meg évről évre olcsóbbá válik, tekintettel a lengyel buszénál olcsóbb fenntartási költségeire.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!