Nyugdíjazták az első csuklós Solarist
Két évtizeddel ezelőtt új márkanév tűnt fel a busziparban – a lengyel Solaris 1999-ben rögtön három változatot is bemutatott az Urbino típuscsaládból: egy 12 méteres szólót, egy 15 méteres háromtengelyes hosszított szólót, valamint egy 18 méteres csuklóst. A kelet-európai cég nem volt ugyan teljesen kezdő, hiszen 1996 óta Neoplan buszokat szereltek készre, illetve gyártottak belföldi piacra, ennek ellenére az új fejlesztésű, szokatlan formatervű járműveket annak idején sokan talán fenntartásokkal kezelték. Mindenesetre a tágas, teljesen alacsonypadlós utasterük a mai napig irigylésre méltó, a rozsdamentes karosszéria valamint a nyugat-európai beszállítóktól származó főegységek pedig hosszú élettartamot ígértek.
A Solarisnak bejöttek a számításai: a lengyel piacon már több mint másfél évtizede toronymagasan ők vezetik az eladásokat, de jelenlétük gyakorlatilag egész Európában meghatározó. Közben viszont eltelt húsz év; a régi Solarisokat folyamatosan vonják ki a forgalomból.
Az Urbino 18 prototípusát 1999. december 20-án vette állományba a gdyniai PKA, és napra pontosan 20 évvel később, 2019. december 20-án, vagyis most pénteken indították utolsó útjára, egy fotós különmenetre. A képek tanulsága szerint az „öreg” csuklós jelenleg is jó állapotban van, a további sorsa egyelőre nem ismert, de biztosan megőrzik, hiszen jelentős mérföldkövet képvisel a lengyel járműgyártásban.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!