Orosz gépbeszerzések – nyugatról

iho/repülés   ·   2011.10.25. 10:00
-UTair_cimkep

A vadonatúj 777-es megérkezik Orenburgba<br>(fotó:ruaviation.com)

Az Orenair, Orenburg Airlines, az Aeroflot leányvállalata átvette első Boeing 777-200 ER nagyhatótávolságú utasszállítóját, a gépet Gagarinról nevezték el – adja hírül a friss akvizíciót a Russian Aviation. Ez a légitársaság huszadik gépe, a 364 utasra berendezett kéthajtóművest a vállalat az ILFC lízingcégtől bérli.

Mindeközben más nyugati beszerzésekről is hírt adott az orosz repülési szakoldal, például az UTair Aviation terveiről, a légitársaság összesen 10 Boeing 767-est akar beszerezni, az elsőt már jövőre. Az elnök-vezérigazgató nyilatkozatából azonban az nem derül ki, hogy milyen forrásból szerzik be a gépeket, netán új példányokra adnak megrendelést, vagy használtakat szereznének be a nemzetközi piacról. A légitársaság korábban nem kevesebb, mint negyven keskenytörzsű Boreing 737-est rendelt a gyártótól.

Az UTair alaposan bevásárolt keskenytörzsű Boeingokból is

A nyugati gépek iránti fokozott érdeklődés nyilván összefügg azzal, hogy a repülésbiztonság követelményeire hivatkozva, a Jak-42-es emlékezetes jaroszlavli katasztrófája után Medvegyev elnök és Putyin miniszterelnök bejelentette: januártól földre kényszerítenek több, korábban nagy számban használt szovjet-orosz típust, viszont elhárítják az eddig létező akadályokat, büntetővámokat a nyugati gépek behozatala elől.

Az Aeroflot Budapestre is Airbust járat

Az orosz légitársaságok az elmúlt egy évben 60 millió utast szállítottak, ami a szovjet érához képest nem nagy szám, de mindenképp egy fejlődő piac adata. Az előrejelzések szerint a következő húsz évben Oroszországban legalább 1000 új, 100 vagy annál több utas szállítására alkalmas repülőgépet fognak forgalomba állítani. Ezzel a gépigény tekintetében Oroszország az Egyesült Államok, Kína, India, Németország és az Egyesült Királyság után a hatodiknak zárkózott fel a világlistán.

A Sibir már korábban is használt nyugati típusokat, például A310-est

Ezeknek a gépeknek a többsége, becslések szerint 839 egyfolyosós keskenytörzsű gép lesz, 145 szélestörzsű és 22 óriásgép-kategória, vagyis A380, vagy a 747-es új változata. A beszerzések várható értéke 95 milliárd dollárra rúg. Az Airbus előrejelzése szerint Oroszországban évente 5,6 százalékkal nő majd az utasforgalom, tehát a globális átlag felett.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.