Orosz tervek 2012-re

iho/repülés   ·   2011.12.06. 14:59
nyito

Erre van esély: például a 2011-re ígért mind a négy, új gyártású M-26T2 Halo nehéz szállítóhelikopter elkészült. Sőt, Vlagyimir Putyin orosz elnöknek gyárlátogatása során Alekszej  Fjodorov, az Irkut repülőgépgyár elnöke személyesen ígérte meg, hogy 2012. január elsejére az Iljusin Il-476-os prototípusa is a repülőtéren kezdheti a napot.

A Szu-35-ös második prototípusa is felszállt <br>(fotó: KNAAPO)

A most közzétett tervek szerint az orosz légierő körülbelül 90 új vagy modernizált merev- és forgószárnyas géppel erősödhet 2012-ben. A „Vörös Csillagban”, a védelmi tárca hivatalos lapjában Vlagyimir Drik ezredes, a minisztérium szóvivője készített listát, melyben elsősorban a vadászgépek és vadászbombázók álltak az első helyen. A honi légvédelem szempontjából fontos a betervezett 10 gépes MiG-31BM átépítés. A nagy hatótávolságú elfogó vadászgépekkel főleg Oroszország távol-keleti és Kínával határos légtereit védik, ahol igen ritkásan helyezkednek el a katonai repülőterek. Szintén tíz Szuhoj Szu-34 vadászbombázó érkezik majd, melyekből hatot még 2011-ben rendeltek meg és ezek hamarosan a Voronyezs melletti 7000-es számú légitámaszpontra érkeznek.

MiG-31BM: távoli légterek őrzője <br>(fotó: russianplanes.net, Alex Beltyukov)

Tovább folytatódik a már hadrendben álló MiG-29 Fulcrumok, Szu-27 Flankerek,  Szu-25-ösök és az örökzöld Szu-24M-ek modernizációja, igaz, meglehetősen alacsony számban.

A forgószárnyasok területének két nagy nyertese a Mil Mi-28N és a Kamov Ka-52 harci helikopterek: a két típusból 10-10 darabot állítanak hadrendbe. Folytatódik az idősebb Mi-24P Hind-ok átépítése Mi-35M változatra, mely elsősorban a fedélzeti felderítő- és célzórendszereket, az avionikai rendszereket érinti. A Mi-35M már alkalmas minden időjárási körülmények között repülni és pontosan támadni célpontjait. A szállítók is örülhetnek: több, mint 30 új gyártású Mi-8-as mellé további öt Mi-26T2 érkezhet a csapatokhoz.

A Ka-52 Alligator szemei, azaz a célmegjelölő- és kamerarendszer <br>(fotó: 4044415.livejournal.com)

Nő a repült órák száma is: jelenleg a hivatalos statisztika szerint egy pilótára átlagosan évi 90, levegőben töltött óra jut. Ezt 2012-ben 130-ra, majd fokozatosan 220 órára kívánják középtávon emelni.

Kapcsolódó hírek