Pótjegybérlet a napi gyorsvonatpótjegy helyett
Munkába és iskolába járó ingázók tömegei kényszerülnek május 15-tól gyorsvonati pótjegy váltására naponta kétszer, ha BKK-s Budapest-bérlettel teszik meg az út egy részét – írja a Világgazdaság. A MÁV-Start bérletesei eközben végig pótjegy nélkül utazhatnak a gyorson. A vasúttársaság a lap szerint dolgozik a diszkrimináció megszüntetésén és köztes megoldást talált a helyzet megoldására.
Az egész utat bérlettel megtevők esetében, akinek MÁV-Start-bérlete van az út egészére, tehát az adott budapesti pályaudvartól saját településéig, arra nem vonatkozik az új, gyorsvonatipótjegy-kötelezettség. De ha az útnak a budapesti részét BKK-bérlettel teszi meg, és csak a hátralévőt MÁV-Start-bérlettel, akkor a budapesti szakaszra pótjegyet kell vennie.
Emiatt azok az utasok becsapva érezhetik magukat, akik úgy vásároltak éves Budapest-bérletet, hogy nem tudtak előre a változásról, és bérletüket a MÁV-Start budapesti vonalain azonos értékűnek gondolták azzal a bérlettel, amit a vasúttársaság értékesít.
A pótdíj-kötelezettség tehát vagy extra teherként jelenik meg az ingázó dolgozóknál és diákoknál, vagy arra kényszeríti őket, hogy május 15-től ne használják a gyorsvonatot, hanem a lassabb személyvonatot.
A MÁV-Start a VG szerint köztes megoldást talált az ügyben. Felmentést ugyan nem adott a Budapest-bérlettel rendelkező utasoknak a gyorsvonatpótjegy alól, de megkapta a tulajdonosi engedélyt ahhoz, hogy egy 30 napra szóló pótjegybérletet árusítson az agglomerációs, azaz a 100 kilométernél rövidebb utakra.
A bérlet hatezer forintba kerül. Ezzel tehát az utas nem sokat spórol, viszont nagy eredmény, hogy legalább nem kell naponta kétszer pótjegyért sorba állnia a pénztárnál – tette hozzá a lap. A MÁV-Startnak egyébként kapnia kellene valamennyi pénzt a BKK-tól azért, hogy utóbbi bérletével az utasok használják a vasúttársaság vonatait, de a VG-nél úgy tudják, az összeg átutalása egyelőre késik.