Prémium expressz Hamburg és Köln között

iho/vasút   ·   2011.07.23. 16:25
110723_HKX_lil

A menetidő négy óra és négy perc lesz, mindössze két perccel hosszabb, mint a jelenlegi leggyorsabb járaté, amelyet a DB üzemeltet. Minden szerelvény öt másodosztályú, illetve egy első osztályú személykocsit továbbít majd, minden ülőhelyhez szabványos elektromos csatlakozó aljzat tartozik, és a vonat teljes hosszán elérhető lesz a wi-fi szolgáltatás. Az első osztályon étel rendelésére is lesz lehetőség, amelyet pincér visz ki az utasnak.

A HKX minőségben és menetidőben egyaránt megpróbálja felvenni a versenyt a legnagyobb német szolgáltatóval

Az első, Poznanban felújított kocsik próbafutása hamarosan megkezdődik, eközben a cég még személyzetet toboroz. Az alapítók között van a Railroad Develpoment Corp (USA), a Locomore Rail (Németország), illetve Michael Schabas magánbefektető.

Eredetileg tavaly augusztusban indult volna a cég a német vasúton, de miután a Keolis felhagyott a Mulhouse–Strasbourg–Köln–Hamburg útvonal kiszolgálásával, a HKX inkább elhalasztotta a szolgáltatás megkezdését, hogy pályázzon – sikerrel – a jobbnak ítélt útvonalra.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.