Rengeteg gyerek keresi Kajlát, és utazza be az országot

iho/vasút   ·   2019.07.19. 12:00
400px_kajla

Hamar népszerű lett a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kezdeményezésére indult nagyszabású országos kampány, a „Hol vagy, Kajla?” elnevezésű akció: július közepéig harmincezernél is több alsó tagozatos iskolás utazott díjmentesen a MÁV-Start járatain. A program keretén belül a MÁV és a GYSEV egy hónapig, július 1-je és 31-e között ingyenes utazást garantál a Kajla útlevéllel rendelkező alsós gyermekek számára, ezzel segítve azt, hogy a családok közösen indulhassanak el a kíváncsi magyar vizslakölyök nyomába.

Az első két hét tapasztalatai azt igazolják, hogy a kisdiákok szívesen fedezik fel vasúton Magyarország csodáit Kajlával, és az ország minden régiójában igénybe veszik a kedvezményt. A nagyvárosok mellett a Dunakanyarba, a Balatonhoz, a Tisza-tóhoz és a Velencei-tóhoz is szívesen utaznak a gyerekek. A több mint harmincezer utazás 3904 településpár között oszlott meg.

A Kajlával kapcsolatos híreket a www.kajla.hu oldalon érdemes követni, ahol a kampány keretében biztosított kedvezményekről is bővebb információhoz lehet jutni.

Már harmincezernél is több alsós diák vette igénybe a Kajla-akció által biztosított ingyenjegyet (fotó: MÁV-Start Zrt.)

Hol vagy, Kajla? És ki is vagy te egyáltalán?

A Kajla-program célja, hogy az alsó tagozatos iskolások jobban megismerjék Magyarországot. A gyermekek a kampány segítségével nemcsak a kötelező tanórai keretek között tanulhatnak az ország látványosságairól és természeti kincseiről, hanem Kajlát, a kíváncsi magyar vizslakölyköt követve virtuálisan és személyesen is felfedezhetik hazánk csodáit. Az akcióhoz partnerként csatlakozott többek között a MÁV, a GYSEV, a Magyar Posta, a Magyar Turisztikai Szövetség, az Oktatási Hivatal és a Spar Magyarország is.

Minden gyermek, aki a vonaton bemutatja Kajla Útlevelét és személyazonosításra alkalmas igazolványát (diákigazolványát vagy személyi igazolványát), július 1-je és július 31-e között ingyenes Kajla jeggyel utazhat a MÁV-Start és a GYSEV belföldi járatain. A szülő, kísérő részére a díjszabásban meghirdetett viteldíjat meg kell fizetni. A járatokon a gyermekkel együtt utazó egy vagy két kísérő harminchárom százalékos kedvezményben részesül, amennyiben más kedvezménnyel nem rendelkezik. A feláras vonatokra a gyorsvonati pótjegyet, az intercity pót- és helyjegyet, a helyjegyet, vagy az intercity-pótjegyet a Kajla-kampány keretében díjmentesen utazó gyermek részére is meg kell vásárolni.

A gyerekek a virtuális kölyökkutyát követve fedezhetik fel Magyarország legszebb tájait, nevezetességeit (kép forrása: haziallat.hu)

Az ingyenes utazáshoz a gyermek díjmentes Kajla-jegyét előre meg kell váltani a vasúti személypénztárakban, a MÁV mobilapplikációból, a MÁV-Start jegykiadó automatáiból vagy az internetes jegyértékesítési rendszerén keresztül. A jegyet egy útra és oda-vissza útra is meg lehet vásárolni, de az általános utazási szabályok szerint, vagyis száz kilométer alatti távolságra csak egyúti jegyet kínálnak a vasúttársaságok.

A kampány főszereplője Kajla, a kíváncsi magyar vizslakölyök. Kajla gazdája egy család, akik sokat utaznak és kirándulnak, és a kiskutyát is mindig magukkal viszik, aki sokszor fejtörést okoz nekik, hiszen folyton eltűnik, és meg kell keresniük. Kajla keresése közben játékos módon ismerhetik meg az iskolás gyerekek Magyarország egyedülálló természeti csodáit és épített örökségét. A kampány és a hozzá kapcsolódó játékok többek között arra szeretnék ösztönözni a gyermekeket, hogy ha megtetszettek nekik azok a helyszínek, ahol Kajla is járt, kerekedjenek fel családjukkal és látogassanak el ők is Magyarország csodáihoz.

A kampány az úgynevezett Kajla útlevélre épül, amellyel a gyermekek megyénként két-két fontos turisztikai célpontot kereshetnek fel a szüleikkel. Az útlevél mellett egy ingyenes készségfejlesztő mobilalkalmazás is segíti a gyermekeket, ezen keresztül minden megyében két-két, Budapesten pedig három nevezetességet ismerhetnek meg játék közben. A Magyar Posta a kampány részeként díjmentes képeslapküldést tesz lehetővé júliusban és augusztusban. Az applikációt és az útlevelet egészíti ki a kampány harmadik eleme, a Spar matricagyűjtő akciója, amelynek során augusztus 14-éig kétszáz matricát gyűjthetnek albumba a gyerekek, miközben szüleik kedvezményes kuponokkal gazdagodnak.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek