Szahalini újjászületés
A járműveket a Transzmasholding (TMH) július végén adta át az üzemeltetőnek. A három, RA3 sorozatú motorkocsi Mityiscsiben épült, a szahalini utasok hamarosan utazhatnak is az új szerelvényeken.
Az RA3-as a Magyarországon is jól ismert Uzsgyik – ezeket is a Metrovagonmas gyártotta – utódjának számító RA2-esek továbbfejlesztett verziója. Az új típus százhúsz kilométer per órás tempóra képes, összteljesítménye 720 kilowatt. A konstrukció július 22-én kapta meg hivatalosan a típusengedélyt. A motorvonatok jóval modernebb az elődeiknél:
- több ülés található benne,
- a beltérben tűzálló és könnyen tisztítható anyagokat használtak fel,
- a légkondicionált,
- fertőtlenítő rendszerrel felszerelt utasteret
- energiatakarékos LED-izzók világítják be.
A vezetőfülkében és az utastérben is biztonsági kamera üzemel. Az utasokat utastájékoztató kijelzők informálják. A típus rekordidő alatt született meg: a megtervezés, a legyártás és az engedélyezés között mindössze nyolc hónap telt el.
Korábban már beszámoltunk róla, az RA3-asok lassan teret hódítanak maguknak Oroszországban: 2018 végén a moszkvai központú, tíz oroszországi régióban elővárosi vasúti szolgáltatást nyújtó Központi Elővárosi Személyszállító Vállalat (CPPK, Centralnaja Prigorodnaja Passzazsirszkaja Kompanyija – Центральная пригородная пассажирская компания) huszonhárom szerelvényt rendelt meg a Metrovagonmastól (MVM). A társaság 2019-benn tizenhét kétrészes és egy háromrészes vonatot vesz át a tervek szerint, 2020-ban pedig a fennmaradó öt háromrészeshez is hozzájut.
Mit kell tudni Szahalinról?A hetvennyolcezer négyzetkilométerével Oroszország legnagyobb szigetének számító Szahalinon jelenleg körülbelül nyolcszáz kilométernyi vasúthálózat található, mely a kilencvenes éves elején még közel ezeregyszáz kilométerre nyúlt. Az eredetileg keskeny, 1067 milliméter nyomközű, japán rendszer szerinti sínpárokat az elmúlt évek során alakítják át az orosz rendszer szerinti széles, 1520 milliméteresre. A hálózatot jelenleg az Oroszország keleti szélén üzemelő RZSD-leány, a Távol-keleti Vasút (Dalnevosztocsnaja Zseleznaja Doroga, Дальневосточная железная дорога) üzemelteti.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!