Tízes a gyártelepen
Mostani írásunk előzményében a teljes útvonalról, az elvégzendő munkáról olvashattak beszámolót, de hogy odabent mi várta a 010-est és azt a néhány szerencsést, aki engedéllyel, a mozdonyon bejárhatta ezt az útvonalat? Adjuk át a szót az egyik résztvevőnek!
„Hajmáskértől a 27-esen mentünk Vilonya-Királyszentistván elágazásig, az útátjárókat a MÁV-os dolgozók biztosították. Harmincas sebességre kaptunk engedélyt, az iparvágányon egy szakaszon ez tízre csökkent, nyomtávbővülés miatt. Még a Nitrokémia előtt van egy tisztítószert gyártó cég, idáig van rendszeres kiszolgálás, innentől, a 72-es út átjárójától be a gyárba már néhány éve nincs forgalom, az átjárók fel is voltak töltődve, úgy vágta magának az utat a Nohab az enyhe emelkedőben.
Bent megcsodáltuk a 375-öst és a két MD40-est, előállt az 1953-as Lowa mozdony is. A gépet 2005 előtt a Balatoni Iparvasút megszűnése előtt újították fel, sajnos az egyvágányos fűtőházba a két Bobó elé csak leszedett ütközőkkel fért be. A Nitrokémia mozdonyainak tulajdonjoga elvileg rendezett, a hírek szerint a fosztogatóktól is sikerül megvédeni őket.”
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!