Új hangár a Wizznek, ősszel jön az első 321-es
„Ez a beruházás is azt mutatja, hogy a légitársaság elkötelezett Magyarország és a Budapest Airport iránt" – többek közt ezzel az üzenettel adták át Wizz Air használatára épült új ferihegyi hangárt a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren. A Wizz Air és a Budapest Airport az új üzemeltetési karbantartó hangárról 2014 júniusában írt alá 15 évre szóló lízingmegállapodást. Tavasszal kezdődött az építkezés a meglévő két eddigi nagy szerelő-javító hangár, a Lufthansa Technik és az Aeroplex által üzemeltetett létesítmények közötti területen. A hangár közvetlenül a műszaki előtérre nyílik.
A 2000 négyzetméter területű hangár és a 200 négyzetméteres kiszolgáló-létesítmény egy repülőgép befogadására alkalmas, beleértve az Airbus A321-es modellt is. A napi működéssel együtt járó karbantartási és apróbb javítási feladatokat az új hangárban végzik majd. A karbantartó hangár közel 3 millió eurós beruházást jelent, amely elősegíti több mint hetven munkahely létrejöttét képzett mérnökök számára.
– Ma újabb fontos mérföldkőhöz érkeztünk a vállalat életében, amelynek gyökerei Magyarországra vezetnek vissza – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a hangáravatón tartott sajtótájékoztatón. – Az új karbantartó hangárunk új munkahelyeket teremt majd a magasan képzett repülési szakembereknek, és a pilótaképzéssel és a kadétprogrammal karöltve segít majd megtartani a tehetségeket a magyar légi iparnak.
Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter az átadáson hangsúlyozta, Magyarország elemi érdeke, hogy növelje versenyképességét a légi piacon, hogy megfelelő minőségű szolgáltatásokat nyújtson, és ebben mérföldkőnek számít az új hangár átadása. Hozzátette: a versenyképesség növelése mellett ezzel növekszik az ország szerepe is a légi közlekedésben.
A légitársaság azt is bejelentette, hogy tovább bővíti magyarországi működését és egy tizedik repülőgépet fog a budapesti bázison állomásoztatni. Az új utasszállítót 2016 márciusában szállítják majd le, a gép az új Budapest–Baden-Baden és Budapest–Nizza útvonalakon teljesít majd szolgálatot, amelyek üzemeltetését március közepén kezdi majd meg a légitársaság heti két-két járattal.
A Wizz Air bejelentette továbbá, hogy növeli a járatsűrűséget meglévő útvonalain Budapestről Göteborgba a csúcsszezonban, valamint hogy heti három járatra növeli a járatsűrűséget a Budapest–Málta útvonalon a csúcsidőszakon kívül.
– Ezzel a bővítéssel a Wizz Air összesen negyvennégy útvonalat kínál huszonegy országba Budapestről, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér lesz az első bázis, ahol vadonatúj Airbus A321 típusú repülőgépet állomásoztatunk – mondta el Váradi a sajtótájékoztatón, az első 230 üléssel berendezett gép novemberben érkezik.
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója üdvözölte a bejelentett új útvonalakat és elmondta, idén várhatóan először a ferihegyi repülőtér életében átlépi az utasforgalom a 10 milliót, és két éven belül 12 millióra emelkedhet az újabb, köztük hosszú távú járatoknak köszönhetően. – Ehhez további beruházások kellenek, amelyek előkészítését már megkezdték – mondta a vezérigazgató.
Mint arról korábban beszámoltunk, egy külföldi szaklapnak adott nyilatkozatban a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója elmondta: 2017-re megépül egy új, nyolc gép fogadására alkalmas móló annak a „bádogterminálnak” a helyén, amelyen keresztül az utasok jelenleg a diszkonttársaságok, köztük a Wizz gépeihez mehetnek. A létesítmény egyaránt jól használható lesz a diszkont és a hagyományos légitársaságok kiszolgálására, mert a felső szinten utashídjai lesznek, az alsó szintekről pedig a lowcost utasok sétálhatnak a gépükhöz.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!