Új Ikarusok a Borsod Volánnál is

Ács Attila   ·   2011.07.15. 09:00
E134_fooldal

Az Agria Volán részére kedden átadott Ikarus több újítást is tartalmazott, ám ezek természetesen nem csak a V134-es kiváltságai, hanem folyamatosan feltűnnek majd a típuscsalád többi tagjain is. A második „ráncfelvarrt” példány a Borsod Volán elővárosi kivitelű E134-ese, amely – a korábbi példányokhoz hasonlóan  – a cég miskolci telephelyén készült. Még egy ugyanilyen típus gyakorlatilag már csak a „papírmunkákra” vár, kettő még gyártás alatt van, illetve további kettő hamarosan előszerelt állapotban érkezik komplettírozásra.

A Borsod Volán és az Auto Rad Controlle Kft kapcsolata 2008-ig nyúlik vissza, azóta összesen 50 darab E127 és E134 típusú autóbuszt állítottak forgalomba előbb ARC, később Ikarus márkanév alatt, és ezekből a cég mind a hét telephelyére került legalább néhány darab. A vázak készen érkeznek a budapesti Lanta Kft-től, az összeszerelést azonban maga a Borsod Volán végzi Miskolcon mintegy 15 fő részvételével, egy külön erre a célra átalakított üzemben.

Legújabb buszuk az LVM-731 rendszámot kapta, VIN-je 90-re végződik és már csak az utolsó simításokra vár a forgalomba helyezése előtt. Addig is beszéljenek a képek:

A többi üzemeltetővel ellentétben a Borsod Volán ezúttal sem alkalmazott optikai feketítést a szélvédő fölött, de ez a nagyobb reláció-üvegnek köszönhetően már egyáltalán nem zavaró

A homlokfal módosítására gyártási és üzemeltetési okokból került sor

A kék padló barátságosabb színvilágot kölcsönöz az utastérnek

A magyar fejlesztésű műszerfal a korábbi példányokból már ismert lehet: ergonómikus, és a kormánnyal együtt állítható

A vezetőülés Isri gyártmányú: légrugós, kifordítható, és szinte minden porcikája állítható

A legszembetűnőbb a vezető feletti rész változása: immár elérhető közelségbe került a rádió (itt még nincs beépítve), vagy akár a klíma és az utastájékoztató rendszer vezérlőegysége.

A vezetőkabin ajtajában tárolórekeszeket alakítottak ki

A Borsod Volánnak sajnos korszerű utastájékoztató rendszer beépítésére most sem nyílt lehetősége, viszont az Ikarusnál egy egyszerű, de nagyszerű megoldást alkalmaztak erre a célra: a táblát a képen látható konzolba lehet helyezni, majd azt egy mozdulattal vissza lehet csúsztatni felülre, a reláció helyére, így egyáltalán nem zavarja a kilátást

Az első faceliftes példányt a közeljövőben öt másik fogja követni

Kapcsolódó hírek