Újabb lépések az átjárható európai vasút felé

iho/vasút   ·   2011.10.13. 07:30
hatar-kicsi

A soproni XII. vasútgépésznapok alkalmából Balázs Gáspár, az Alstom Hungária üzletfejlesztési vezetője és Török Imre vonatinformációs tesztmérnök nyújtott rövid betekintést a jelenlegi fejlesztések menetébe.

Balázs Gáspár felvezette, hogy Európa-szerte több mint húszféle nemzeti vonatbefolyásoló rendszer üzemel, és az ETCS-nek mindezek között átjárhatóságot kell teremtenie. Ezt nagyban elősegíti a vállalat budapesti kutatás-fejlesztési kompetenciaközpontja, ahol jelenleg 40 főt foglalkoztatnak. A fejlesztések magyarországi mozgatórugója a kettős átjárhatóság megteremtése, hogy a magyar gépek is kijárhassanak a szomszédos országokba, és a környező vasúttársaságok járművei is közlekedhessenek a honi vaspályákon. Célkitűzés az EVM kiváltása, hogy az ideiglenes rendszer helyett egy olyan vonatbefolyásoló álljon szolgálatba, amely megbízhatóan működik 160 kilométer per órás sebesség mellett is. Várhatóan a magyar járművek harmadát szerelik majd fel ETCS L2 berendezéssel, és ugyanakkor megkapják majd a GSM-R rendszerű vonali rádiókat is.

A távolodó Ro-La vonat Hegyeshalomból tart az osztrák határ felé<br>(fotó: Arnold Balázs)

Török Imre elmondta, hogy Európában jelenleg 12 vonalon üzemel ETCS L2, ezek felét az Alstom telepítette. A római hálózaton pedig a vonatok az átadás óta 300 km/h sebességgel közlekednek baleset nélkül.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

LokoPiknik a Füstiben: motorkocsikkal és Szergejekkel, köztük a felújított M62 001-gyel, ACSEV Boros Bénivel és szlovák járművekkel

iho/vasút   ·   2025.09.22. 12:00

A vasút két évszázadáról szeptember 27-én és 28-án a Magyar Vasúttörténeti Parkban megemlékező hétvége központi témája a motorkocsik világa és az idén hatvanéves Szergej dízelmozdonyok lesznek. Bemutatkozik a tompító nélküli M62 001 is, amitől biztosan dübörög majd a környék!

Vasút Nagyvasút

Folytatódik a pécsi fővonal karbantartása

MÁV/iho   ·   2025.09.19. 15:00

Szeptember 23-ától három hétig pótlóbuszok közlekednek Dombóvár, Szentlőrinc és Pécs között. A kiemelt karbantartás célja a sebességkorlátozások megszüntetése, a Budapest és Pécs közötti vonatközlekedés pontosabbá tétele.