Van közlekedésfejlesztési stratégia!

iho   ·   2014.08.28. 19:05

A kormány elfogadta az alapdokumentumot, a fejlesztési minisztérium pedig az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) elfogadásának érdekében elküldi az Európai Bizottságnak az elkészült stratégiát. Október végéig kormánydöntésre beterjesztik a 2014–2020 közötti közúti és vasúti fejlesztési projektlistát is.

A most elfogadott stratégia fő célja Magyarország közlekedési csomópont-szerepének erősítése, kiemelt hálózatfejlesztési cél az autópályák meghosszabbítása az országhatárokig, a megyeszékhelyek gyorsforgalmi úti bekapcsolása, ezzel a vidék megtartó erejének növelése.

Az alapdokumentum elkészítése során speciális vizsgálatok foglalkoztak külön a kerékpáros, a vasútfejlesztési és az energiahatékonyság-javítási koncepciókkal. Elsőként az összközlekedési forgalmi modell készült el, átfogóan vizsgálták a szabályozás, a támogatáspolitika és az intézményrendszer területeit is, a társadalmi megvitatás során mintegy 1700 vélemény érkezett be. A dokumentum rávilágít arra, hogy a túlhasznált elemek miatt jelentős forrásokat kell fordítani a meglevő hálózat felújítására.

A Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia a kormány honlapján érhető el.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.