107: belvárosi buszt kap az Infopark

Tevan Imre   ·   2022.11.17. 12:00
107esbusz

Szombaton új buszjárat indul a fővárosban a Keleti és a Mol-torony között, a vonal budai oldala egy óriáshurok a rakpart–Dombóvári út–Budafoki út vonalán.

Régóta tervezgetik a BKK-nál az új 107-est: 2020 elején már társadalmi egyeztetés is volt róla, de ténylegesen csak most, november 19-én indul. A megfontoltság egyik oka talán az, hogy születését a 103-as halálával kapcsolták össze, és valamiért az 1-es villamos 2019 nyarán elkészült hosszabbítása után sokáig megtartották a már fölösleges 103-ast, végül csak idén augusztus 12-én szenderedett el örökre.

Valójában nem sok köze van a 107-esnek a 103-ashoz: funkciója a Rákóczi híd budai hídfője környékén az utóbbi évtizedekben, években kiépült új városnegyed összekötése a pesti belvárossal. Egyetemi kampusz, Infopark, Kopaszi-gát, BudaPart, Mol-torony: ezeknek eddig csak Újbuda belvárosa és Kelenföld felé volt közvetlen kapcsolata. A ritka 153-ast, 154-est azonban kevesen használják, inkább az 1-es, 4-es, 6-os villamosokkal járnak az utasok – többet gyalogolva a megállókig.

A direkt belvárosi kapcsolat most az óriáshurok miatt felemásan valósul meg, sokaknak az egyik irányban megfelelő, visszafelé azonban nem ideális alternatíva lesz a 107-es. A menetrend már látható a BKK honlapján, a járatsűrűség általában tíz–húsz perc között lesz. Munkanap csuklós, hétvégén szóló buszokkal indul a járat, de ennek inkább járműgazdálkodási oka van, később változhat.

A 107-es továbbfejleszthető. Adja magát, hogy össze lehet vonni a 7E-vel, pontosabban a 7E-menetek egy része folytathatná útját az Infoparkhoz 107E néven.

Az is látszik, hogy érik az egész 7-es járatcsalád vagy inkább a 133E járatcsalád átgondolása. A 107 asszimetriáját ki lehetne küszöbölni azzal, ha délről jönne a Budafoki úton, és a Dombóvári útra, majd a rakpartra kanyarodva érné el a Gellért teret. Ezzel az Infopark–BudaPark–Kopaszi-gát térségének meglenne a déli kapcsolata is. Lényegében kétfelé szednénk a 133E-t, ami lehetőséget adna a közös szakaszon a gyors/alapjárat szétválasztására, továbbá a déli végállomás részleges áthelyezésére valami jobb helyre, például Nagytétény-Diósd vasútállomáshoz.

(Nyitóképünk forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek