123

MTI/iho   ·   2015.07.15. 14:05
400670_IMG_6078__150715

Aláírták az újabb huszonegy Flirt elővárosi motorvonat szállítási szerződéseit a MÁV-START Zrt. és a Stadler Rail képviselői. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő négyrészes járművekből hatot a Közlekedés Operatív Programban (Közop), tizenötöt az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban (Ikop) finanszíroz a MÁV-Start. A mostani beszerzésből az első hat Flirt motorvonatot az idén októberig, a további tizenötöt jövő év decemberéig szállítja a Stadler.

A kék Flirtökkel megegyező kivitelű vonatok érkeznek már októbertől<br>(képek: Vörös Attila)

Az aláírást megelőző sajtótájékoztatón Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy az év végéig százkét Flirt motorvonat közlekedik a MÁV-Start kötelékében, és a szolgáltatás színvonalát emeli a mostani beszerzés, amellyel százhuszonháromra emelkedik a vonatok száma. Zaránd György, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója szólt arról, hogy a huszonegy motorvonat beszerzésére márciusban kiírt közbeszerzés során kilenc érdeklődő váltotta ki a tenderdokumentáció, két ajánlat érkezett, végül a Stadler nyert, az értékelésben az ár, a fajlagos energiafelhasználás és a fix ülőhelyen fontos szempontot képviselt.

Dunai Zoltán és Zaránd György aláír

A MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a fővárosba tizenegy vasútvonal fut be, ezeken évi 58 millió embert, az összes utas 54 százalékát szállítják. A Flirt vonatokat elsősorban a főváros száz kilométeres körzetében állítják forgalomba, az így felszabaduló, Budapest körzetében közlekedő jó színvonalú vonatok vidéken közlekednek majd.

Dunai Zoltán, a Stadler Rail csoport országigazgatója emlékeztetett arra, hogy a svájci központú cégcsoport tíz éve van jelen Magyarországon, 2016 végére a magyar vasúthálózaton százharminchárom Flirt motorvonat közlekedik majd, ebből százhuszonhárom a magyar államvasutak, tíz a GYSEV kötelékében. A Stadler Magyarországon eddig 16–17 milliárd forintot ruházott be, 450 munkavállalót foglalkoztat, beszállítóinál pedig további négyezer ember foglalkoztatása függ itteni jelenlétüktől. A magyarországi beruházások folytatásaként új CNC gépet vásárolnak 550 millió forint értékben a szolnoki gyártóbázisukra és hasonló nagyságrendű pótlólagos beruházással forgóvázgyártást alakítanak ki Szolnokon még az idei év végéig. Az IKOP-ban finanszírozott tizenöt Flirt vonatokhoz Szolnokon fogják majd készíteni a forgóvázak egy részét – mondta Dunai Zoltán. A Stadler Rail cégcsoport országigazgatója beszámolt arról, hogy a dunakeszi járműjavítóval folytatják az együttműködést elsősorban szervizelés terén, és közös ajánlat kidolgozásában gondolkodnak vonatgyártás területén, amelyben 50–55 százalékot tehet ki a magyar beszállítói hányad.

Mindenki boldog, a minőségi vonatokkal még az utasok is!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.