141 milliónyi izgalom

Garai Szakács László   ·   2016.03.18. 21:15
hunnoid0

Újra lehet tátott szájjal bámulni a Hungexpón a csajokat.

A különböző járművek közelében a háromnapos nemzetközi autós-motoros kiállításon, az Autó Motor és Tuning Show-n idén tizenöt országból mintegy háromszáz önálló kiállító mutatja be csaknem 2500 járművét.

A kijelző valószínűleg ideiglenes. Legalábbis, reméljük... A képre kattintva galéria nyílik (fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

Hogy ez miért érdekes?

Műszaki adatok

Hosszúság: 10 910 mm
Szélesség: 2 005 mm
Magasság: 2 600 mm
Fordulókör: 12,5 m
Padlómagasság: 350 mm
Motortípus: MultiJet II Common Rail, közvetlen befecskendezés, változó geometriájú turbófeltöltő
Hengerűrtartalom: 2 999 ccm
Motorteljesítmény: 130 kW / 177 LE / 400 Nm
Környezeti besorolás: EURO 5
Végsebesség: 50 km/óra
Utasok száma: 45 fő

Azért, mert ott van a százhalombattai Kamionfényező Kft. Hunnoid busza is. Ami, nincs rá jobb szó: szexi. Ennek ellenére valamiért nincs benne a köztudatban, a buszőrültek is jobbára csak megrántják a vállukat, igen, van ez a „duplacsuklós izé, na és”? Eközben ott a szintén príma Modulo, amit az értők leginkább azért aprítottak, igaz, egyre halkabban, amiért a Hunnoid viszont valóban isteni: kanyarokban, szűk helyeken valóban verhetetlen(nek tűnik).

Mit lehet tudni róla?

Azt mindenképp, hogy a Széchenyi 2020 programból 141 millió forint jutott rá. A buszgyártó projekt 2013. január 1-jével indult, 2015. február 28-án fejeződött be. Egy potenciális, a vevőknek bemutatható ikercsuklós midibusz prototípusának megépítése volt a feladat. Ezekben jó, idézet a Hunnoid weboldaláról:

  • „a jármű a jelenleg elterjedt csuklós járművekkel szemben két csuklóval rendelkezik, amelyek a »B« tengely előtt és mögött helyezkednek el. A két csukló alapterülete együttesen is kisebb a jelenleginél.
  • a csuklószerkezetek biztosítják, hogy a jármű Z alakban nem törhet be, illetve tolathat.
  • a jármű valamennyi érvényes előírás betartása mellett mintegy harminc százalékkal nagyobb kapacitású, a fordulósáv a fele a megengedettnek, kormányzása kisebb szögelfordulással- és gumikopással biztosított, az oldalirányú erők kisebbek.”

A hétvégén még megnézhetik, sőt beszállhatnak, üldögélhetnek is benne.

Az viszont tényleg rejtély, miért nem „hallani”, látni a különböző tendereken.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek