800 ezer tonna fenntartható kerozint vesz az Air France–KLM
A csoport a francia TotalEnergies vállalattal állapodott meg, az első szállítmány jövőre érkezhet meg. Ez az alternatív üzemanyag is szükséges ahhoz, hogy az Air France–KLM elérje környezetvédelmi céljait, amiket egy nemzetközi szervezet a közelmúltban a párizsi klímaegyezménnyel összeférhetőnek és megvalósíthatónak nyilvánított.
Ezt a mennyiséget 2023-tól tíz éven át „repüli el” az Air France–KLM.
A kerozint Franciaországban állítják elő hulladékból és a körforgásos gazdaság melléktermékeiből, így elsősorban állati zsírokból és használt sütőolajból. Az Air France–KLM közel tíz éve működik együtt a fenntartható kerozin (SAF) gyártásában és felhasználásában: hetvennyolc francia belföldi Air France-járatot teljesítettek tíz százalékos arányú fenntartható kerozinnal, emellett az Air France Párizs–Montreal járata volt az első, amikor szélestörzsű repülőgépet tíz százalékban SAF-fal üzemeltettek.
Korábban az Air France–KLM 1,6 millió tonna fenntartható kerozin vásárlásáról állapodott meg a Neste és DG Fuels vállalatokkal tíz évre. A csoport célja, hogy 2030-ra kerozinigényének tíz százalékát fenntartható tüzelőanyaggal elégíti ki, a mostani vásárlásokkal ez az arány jelenleg három százalék.
A fenntartható kerozin használata azért is fontos, mert életciklusra vetítve nyolcvan százalékkal kisebb a szén-dioxid-kibocsátása, mint a hagyományos üzemanyagnak. Ez az egyik fő eszköz ahhoz, hogy az Air France–KLM csoport elérje környezetvédelmi céljait és 2030-ra a 2019-es szinthez képest harminc százalékkal csökkentse az egy árukilométerre vetített emissziót.
Ennek részeként a társaság részletes terveket dolgozott ki az üzemanyagok felhasználásából adódó károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Ezeket a terveket a tudományos szempontokat is figyelembe vevő SBTi (Science Based Targets initiative) nemzetközi szervezet a párizsi klímaegyezményben szereplő célokkal összeférhetőnek, valamint minden elemében megvalósíthatónak minősítette.
Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója azt mondta, az emissziócsökkentésnek három fő lépése van: flottamodernizáció, fenntartható kerozin használata és az üzemelés optimalizálása. „Az SBTi jóváhagyása fontos mérföldkő az csoport számára, mivel ez azt jelenti, hogy tudományos szempontból megalapozottak a törekvéseink és cselekvési tervünk” – hangsúlyozta.
A flottamodernizáció részeként a korábbiaknál 20–25 százalékkal kevesebb károsanyagot kibocsátó repülőgépek aránya 2028-ra a flottán belül hatvannégy százalékra emelkedik, erre a célra évente kétmilliárd eurót fordít az Air France–KLM.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!