A Bobó csak dísz?
Ütem szerint építik ki a GSM-R rendszert Magyarországon, magáról a rendszerről és a hazai megvalósításról fél éve írtunk részletesen. A telepítés jól halad, már bő egy éve folyamatosan járják is az érintett vonalakat a hálózatot tesztelő szerelvények. A tavaly nyári mérővonatokhoz képest újdonság, hogy a dedikált mérőkocsik mellett egy 300-as BDt vezérlőt is felszereltek a diagnosztikai eszközökkel. Ez a kocsi főleg Nyugat-Magyarországon, mostanában a GYSEV hálózatán mozog.
A másik érdekesség, hogy az egyik PMLI-s mérőkocsit a Kárpát Vasút továbbítja. Ez a kocsi Budapesten mozog, az elővárosi vonalakon nem nagy távolságokra megy ki. Megfordul így Taksonyban, Pilisen, Rákoshegyen, Pécelen, ahogy a mérési program megkívánja. Mivel a napi program nagyon sok irányváltással jár, a félóránkénti körüljárások helyett inkább két géppel továbbítják ezeket a meneteket. A mozdonyokat pedig a Kárpát Vaúttól rendelték meg, a társaság pedig küldi azt a mozdonyát, ami éppen ráér: Bobót, Szergejt, Nohabot. Január 22-én a 168-as kék Szergejnek és a 449 052-es zöld Bobónak jutott a feladat, hogy bejárja a mérőkocsival a főváros környékét.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!