A DB Schenker az Etihadtól bérel teherszállító repülőgépet a kínai áruk szállítására
Az Etihad Cargo Boeing 777-esei az Abu-Dzabi–Párizs és az Ezhou–Abu-Dzabi–Frankfurt útvonalon repülnek. Az egyik ügyfél a kínai SF Airlines, a másik a DB Schenker, de a menetrend szerinti párizsi chartergép szolgáltatásait bármelyik piaci szereplő igénybe veheti.
Az árufuvarozási útvonal kezdőpontja Kína, azon belül is a kelet-közép-kínai Ezhou. Az ottani logisztikai csomópont 2022. júliusi megnyitása óta harminc nemzetközi és 53 belföldi légi árufuvarozási útvonalat szolgál ki. A repülőtér körülbelül hatvan kilométerre, délre fekszik Vuhantól, és légi úton másfél órányira a dél-kínai gyártóközpontoktól. A kitűnő közlekedési infrastruktúra jóvoltából a szállítmányozók dúskálhatnak a multimodális elosztási lehetőségben. A régióban gyorsan fejlődnek a repülési, logisztikai, egészségügyi, csúcstechnológiai gyártási és optoelektronikai klaszterek, és a DB Schenker szerint ezeknek az iparágaknak több légi árufuvarozási szolgáltatásra lesz szükségük exporttevékenységük támogatásához.
A közelmúltban indított párizsi kapcsolat lényege, hogy a kínai szállítmányozási partner, az SF Airlines, illetve az Etihad Cargo közötti kapacitás megosztási együttműködés értelmében mindkét légitársaság a másik csomóponti légikikötőjébe viszi az árut, és az onnan induló csatlakozó járatok révén terjeszti ki korábbi akciórádiuszát. Az SF Airlines az Abu-Dzabiban az Etihadnak átadott küldeményei így érhetik el Európát, míg utóbbi Párizsból visszafelé sem repül üresen: heti 110 tonna teherszállítási kapacitást kínál a fuvaroztatóknak – a 777-esek rakterét rendre sikerül megtölteni, elsősorban az e-kereskedelem, az autó- és gyógyszeripar termékeivel, illetve romlandó áruféleségekkel.
Ugyancsak a minap indult először a DB Schenker bérelt Etihad cargógépe Ezhouból Abu Dzabi érintésével Frankfurtba. A fuvarok a Schenker ügyfeleinek feladott e-kereskedelmi csomagokra, elektronikai cikkekre, autóalkatrészekre, kiskereskedelmi termékekre szorítkoznak. Az Etihad öt Boeing 777-FFX-e közül az egyik minden kedden indul Kínából, és másnap érkezik meg a német nagyvárosba. A felek becslése szerint az éves rakományforgalom nagysága meghaladja majd az 5700 tonnát.
A DB Schenker jelenleg heti nyolc charterjáratot üzemeltet Kínából – négyet Európába, négyet pedig az Egyesült Államokba. Az újonnan indult Ezhou–Abu Dhabi–Frankfurt járatot egyelőre az év végéig tartják fent.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!