A IATA a lábtér ellen
A légügyi hatóságoknak semmi közük nincs ahhoz, hogy a repülőgépeken mekkora a székek közti távolság, ezért a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség azt szeretné, a hatóságok ne szabályozzák azt – mondta Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) elnök-vezérigazgatója a szervezet Sydney-ben tartott közgyűlésén.
A vezető ezt annak kapcsán mondta, hogy az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) azt tervezi, biztonsági okokra hivatkozva minimum értéket szab a két ülés közti távolságra.
Úgy vélte, nem szabadna megtörténnie, hogy egy légügyi hatóság egyoldalúan megszabja azt, mekkora lehet a legkisebb széktávolság a repülőgépek fedélzetén. Akbar Al Baker, a szervezet igazgatóságának elnöke, a Qatar Airways vezérigazgatója ehhez hozzátette: ha mindenképpen szabályozni kell a területet, akkor az IATA-nak, mint a légitársaságokat összefogó szervezetnek kellene ezt megtennie. Közölte továbbá: teljesen mindegy, mekkora a széktávolság, az utas a világ legbiztonságosabb eszközében, egy repülőgép ülésében fog utazni, amely akár 6G-s erőhatásnak is képes ellenállni
Alan Joyce, az ausztrál Qantas légitársaság vezetője ezt kiegészítve úgy foglalt állást, sem az Airbus, sem a Boeing nem fog olyan ülést beszerelni a repülőgépekbe, amely nem felel meg az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) előírásainak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!