A jövő pickupja

Biró Csongor   ·   2013.01.28. 21:00
fordatlas04k

Mindenki azt várta, hogy a General Motors a detroiti autókiállításon fellebbenti a fátylat a Chevrolet Silverado és GMC Sierra pickupok új generációjáról, ehelyett a Fiat tulajdonában lévő Ram 1500 elvitte az év teherautója címet és a Ford bemutatta brutális jövőautóját, az Atlast.

Brutális fronttal hódít a jövőbeli Ford pickup <br /> (fotó: Ford)

Az Atlas Amerika legsikeresebb kocsijának, az F–150 pickupnak a jövőbeli arcát és technikai tudását mutatja be. A 2015-ös szezonban érkező jármű a trendeknek megfelelően erősebb és takarékosabb lesz elődeinél. A tanulmányautó is erről a két törekvésről szól, még a gumijait is áramvonalas bütykök teszik különlegessé. A takarékosságot szolgálják a különböző légbeömlők és a masszív frontrács kialakítása is. A hűtőrács lemezkéi, az első légterelő és a felni küllői nagy tempónál záródnak (ezeknek a villanymotorját a kerekek forgásával állandóan töltődő kis akkumulátor látja el energiával), ami az ecoboost motorok legújabb generációinak együttműködésével húszszázalékos hajtóanyag-megtakarítást ígér. A szériagyártású kisteherautónak 320 kilót kell mostani tömegéből lefogynia. Ahhoz, hogy a 2025-ben esedékes kibocsátási normákat is teljesítse, a mostani acélszerkezetet a jövőben alumíniummal váltják fel.

Könnyítenek rajta <br /> (fotó: Ford)

A Ford sikeresen nevelte át amerikai vásárlóit a benzinzabáló V8-asokról V6-os erőforrásokra. A jelenleg piacon árult modell 43 százalékát kisebb motorral veszik. Így nem volt vitás, hogy az Atlasba is ennek egy átdolgozott, közvetlen befecskendezős turbós változata került. A motor stop-start rendszerrel egészült ki, de nem kizárt, hogy a jövőben a Toyotától vásárolt technológiával, hibrid megoldás is készül az F–150 utódból.

Turbós V6-os hajtja <br /> (fotó: Ford)

Az Atlast megcsapta a luxus szele, igaz, a most kapható széria legmagasabb felszereltsége maga is luxus teherautó. Az Atlast LED-lámpákkal szerelték fel, a fedélzeten wifi-kapcsolat teszi lehetővé az internetezést, de a biztonságról sem feledkeztek meg. Háromszázhatvan fokban látó kamerarendszer segíti a sofőrt a hatalmas jármű manőverezésében, a raktér megvilágítható, hasznos a platón kialakított száztíz voltos konnektor. Különleges megoldás a padlólemezhez simuló, az ajtó nyitásakor automatikusan előbúvó fellépő küszöb. Az űrjárműveket idéző futurisztikus utastér kényelmes, a vezetőt számtalan segéd és szórakoztató berendezés szolgálja ki. A vékony és könnyített üléseknek köszönhetően nagyobb a lábtér, több tárolóhely áll az utasok rendelkezésére.

A futurisztikus belső egyszerűsödik a szériaváltozatban <br /> (fotó: Ford)

A plató ajtajából villanymotor emel ki egy tartóelemet, így a tető és az elem között vízszintesen lehet hosszú tárgyakat szállítani, a plató aljából kihúzott rámpák megkönnyítik a motorkerékpárok, quadok, targoncák és munkagépek szállítását. A vontatást is elektronikus segéd felügyeli, a képernyőn figyelve kapcsolódhatunk rá az utánfutóra, ki sem kell szállni a kocsiból.

Különleges kiegészítők segítik a rakodást <br /> (fotó: Ford)

Kapcsolódó hírek