A kormányra várnak a magyar buszgyárak

iho/közút   ·   2012.10.07. 08:30
00

A Napi Gazdaság információi szerint annak ellenére várni kell a beszerzéssel, hogy Németh Lászlóné, a fejlesztési tárca vezetője őszre ígérte a buszvásárlási stop feloldását. Ez egyelőre még nem történt meg, sőt, a tárca közlése szerint ezzel a társaságok átalakításának befejezéséig még várni kell.

Ennek egyik része, hogy a jelenleg 24 Volán-társaságot hét regionális céggé vonják össze. Ez azzal az előnnyel jár majd a szakértők szerint, hogy a járműparkok egységes kezelése révén a rendelkezésre álló kapacitásokat hatékonyabban lehet majd kihasználni, valamint a fejlesztési igények is jobban látszanak majd. A tárca ezen kívül abban is reménykedik, hogy a regionális társaságok közös beszerzéseiken a jelenleginél kedvezőbb áron juthatnak majd új autóbuszokhoz.

Miközben Fónagy János, a közösségi közlekedésért felelős kormánybiztos szerint zajlik a Volán-társaságok gyors átalakítása, ami az új járműbeszerzések előfeltétele, a magyar buszgyártók epedve várják a stop feloldását, hisz az esetleges új megrendelések fellendíthetnék a piacot. A kaposvári NABI már kénytelen volt visszafogni termelését budapesti gyárában, és a Credókat gyártó mosonmagyaróvári Kravtex Kft. is takaréklángon üzemel.

A Szolnokon tesztelt Credo Citadell 12.<br >(fotó: Szakmár Tamás)

A magyar buszgyártókban a jelenlegi helyzet mellett is van potenciál, hiszen a Kravtex, valamint az alapvetően az Amerikai Egyesült Államokba termelő NABI is nagyjából ötszáz-ötszáz járművet tudna legyártani, és az Ikarusokat is készítő Magyar Autóbuszgyártó Kft. is teljesíthetne száz-kétszáz járműre szóló megrendeléseket – mondta el a Napi Gazdaságnak Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke.

A NABI Sirius.<br >(fotó: a gyártó felvétele)

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.