A nagy teherszállító megkapta a típusengedélyt
Az amerikai és az európai légihatóság, az FAA és az EASA együttesen adta meg a típusalkalmassági dokumentumot a Boeing 747-8 cargováltozatának, így nincs akadálya, hogy az első példányt már szeptemberben átadják a kibocsátó légitársaságnak.
A Cargolux állítja tehát forgalomba a valaha gyártott legnagyobb polgári tehergépet, amelynek méretadatai is impozánsak: maximális felszállósúlya 434 tonna, hossza 76,3 méter, fesztávolsága 68 és fél méter. A korábbi 747-400-ashoz képest a törzset több mint öt és fél méterrel meghosszabbították, ezzel a hasznos teher számára 16 százalékkal sikerült megnövelni a helyet.
A 747-8 tavaly februári első felszállása óta 3400 órányi berepülési programot teljesített, a gépre eddig 78 fix megrendelése van a gyártónak 12 légitársaságtól.
A tesztidőszak egyfelől azért volt könnyebb a Boeing számára, mert a rendszerek jelentős része azonos a korábbi 747-esével, ezzel együtt flatter-jelenségek hátráltatták a programot. Viszont mindenképp nehézzé tette a 747-es berepülését, hogy az szinte teljesen egybeesett a 787-es Dreamliner próbarepüléseinek időszakával, tehát két berepülő személyzetet és két mérnökcsapatot, valamint két külön telemetriai rendszert kellett pörgetnie párhuzamosan a Boeingnak ezekben a hónapokban.
Ráadásul ez az időszak még nem zárult le, mind a 787-esnek, mintd a 747-8F Freighternek meg kell szereznie a mostanihoz képest egy másik hajtóműre is a típusengedélyt, illetve az új, hosszabb törzsű 747-es utasszállító változatának még bőven kell repülnie a tesztprogramban.