A rekordok éve Ferihegyen

iho   ·   2016.01.15. 16:15
cim2a

Minden eddigi utasforgalmi rekord megdőlt a budapesti repülőtéren 2015-ben: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljain összesen 10 millió 298 ezer 963 utas fordult meg, ami kimagasló, 12,5 százalékos növekedés 2014-hez képest – adja hírül a Budapest Aiorport összefoglalója. Egyetlen év alatt 1,2 millióval nőtt a légiutasok száma, ami körülbelül ezerháromszáz új munkahely létrejöttét jelenti a magyar idegenforgalomban. Ráadásul még soha ennyiféle légitársaság –negyvennégy –, nem kínált ennyi útvonalat – kilencvenöt desztinációt – Budapestről, mint tavaly.

Ahogy az már év közben is várható volt, a Budapest Airport forgalmi statisztikái soha nem látott mértékben emelkedtek, és az év végére elérték a 10,3 millió főt, hangzik a reptérkezelő részletes elemzése. Soha ennyi utas még nem érkezett és nem indult Budapestről, mint 2015-ben. A 12,5  százalékos éves forgalomnövekedés két és félszerese a tavaly rögzített 5 százalékos európai bővülésnek és régiós szinten is kiemelkedő – Bécs: 1,5 százalék, Varsó: 6,1 százalék, Prága: 7,4 százalék. Ezzel Budapest lett a kontinens egyik leggyorsabban fejlődő légikikötője, miközben 2016-ra már egy sor újdonság is megjelent a horizonton.

Csak a 2016-os nyári menetrendben tizenhárom(!) új útvonal szerepel és új légitársaságként mindjárt heti három járattal debütál június 10-étől az Air Canada Rouge. A legnagyobb utasforgalmat bonyolító Wizz Air folytatja menetelését Budapesten, hiszen öt új járatot indít a nyári szezonban (Karlsruhe/Baden-Baden, Nizza, Reykjavik/Keflavik, Ibiza, Liverpool és visszatér a közvetlen bakui járat is). A Ryanair összesen tizennyolc járattal van jelen Budapesten, ebből négy új útvonal az ír légitársaság magyarországi kínálatában (Málta, Malaga, Gran Canaria és Korfu). Az easyJet heti három alkalommal kínálja Lyont – a közép-franciaországi régió központja iránt hatalmas a kereslet Magyarországon.

A növekvő utazási igények kielégítésére a légitársaságok egy sor meglévő útvonalon döntöttek arról, hogy 2016-ban növelik a járatok sűrűségét vagy nagyobb kapacitású repülőgépeket állítanak forgalomba. A British háromról négyre emelte napi járatai számát, az Emirates A330-as helyett Boeing 777-essel jár Budapestre, a Transavia Rotterdam felől heti hatról tizenegyre, a LOT Varsóból heti huszonnégyről huszonhat járatra sűrít. A Wizz Máltára indít heti kettő helyett három gépet, az Air Berlin Budapest és Berlin Tegel között napi kettő helyett három járatot repültet, a Swiss az A319-esről a vadonatúj típus kibocsátójaként a Bombardier Cseriesével tervezi a budapesti járatokat. A Norwegian Budapest és Oslo közöt hetente kilenc helyett tizenhárom járatot indít, és egy friss hír szerint a Qatar is sűrít, heti hét helyett heti tízre Budapest és Doha között.

– A tavalyi utasszámok, a forgalomnövekedés mutatói alapján Budapest Európa élvonalába került – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: – Számos tényező közrejátszott ebben a sikerben, köztük a magyar főváros egyre növekvő turisztikai vonzereje, a magyar gazdaság dinamikus növekedése éppúgy, mint a turistáknak kedvező ár-érték arányú kínálat, az alacsony kerozinárak. Az utasoknak még soha nem tudtunk ilyen sok légitársaság kínálatából ennyi vonzó úticélt ajánlani, mint mostanában. A 2016-os évet biztos alapokra építve kezdjük, és folytatjuk erőfeszítéseinket a légiközlekedés további fejlesztésére Budapesten – kommentálta az évi összegzést a reptérkezelő vezérigazgatója.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek