A Siemens eladta az utolsó Eurorunnert

iho/vasút   ·   2012.07.29. 09:45

A Siemens bejelentette, hogy befejezi a sikeres Eurorunnerek (ER20) gyártását. A dízelgépek utolsó példányainak megrendelője a cseh Metrans, valamint a szlovén Adria Transport. A típust a két évvel ezelőtti berlini vasúti seregszemlén, az Innotrans 2010-en bemutatott Vectron DE követi majd a gyártónál.

A Metrans egyik Herkulese a szabadkikötői konténervonattal<br>(fotó: Vörös Attila)

Az évek során összesen 181 ER20 készült, és a gépek világszerte huszonkét üzemeltetőnél találtak gazdára. A legtöbb Eurorunnert, százat az ÖBB tartja állományban (ÖBB 2016-os sorozat – az első hetvenes kontingenst még 1998-ban rendelte meg az osztrák vasút), de a nagyvasakból jutott Németországba, Romániába, Litvániába és Hongkongba is.

A Herkules néven is ismert, 80 tonna szolgálati tömegű, Bo’ Bo’ tengelyelrendezésű dízel-villamos mozdonyok MTU gyártmányú Friedrichshafenben készült erőforrásának típusa 16V 4000 R41, névleges teljesítménye 2000 kW. Az ER20 indító vonóereje 235kN, legnagyobb engedélyezett sebessége 140 km/óra.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.