A Siemens eladta az utolsó Eurorunnert
A Siemens bejelentette, hogy befejezi a sikeres Eurorunnerek (ER20) gyártását. A dízelgépek utolsó példányainak megrendelője a cseh Metrans, valamint a szlovén Adria Transport. A típust a két évvel ezelőtti berlini vasúti seregszemlén, az Innotrans 2010-en bemutatott Vectron DE követi majd a gyártónál.
Az évek során összesen 181 ER20 készült, és a gépek világszerte huszonkét üzemeltetőnél találtak gazdára. A legtöbb Eurorunnert, százat az ÖBB tartja állományban (ÖBB 2016-os sorozat – az első hetvenes kontingenst még 1998-ban rendelte meg az osztrák vasút), de a nagyvasakból jutott Németországba, Romániába, Litvániába és Hongkongba is.
A Herkules néven is ismert, 80 tonna szolgálati tömegű, Bo’ Bo’ tengelyelrendezésű dízel-villamos mozdonyok MTU gyártmányú Friedrichshafenben készült erőforrásának típusa 16V 4000 R41, névleges teljesítménye 2000 kW. Az ER20 indító vonóereje 235kN, legnagyobb engedélyezett sebessége 140 km/óra.