A sztyeppéktől a Riviéráig

Molnár András   ·   2011.09.26. 12:09
rzdnizza_lil

A járat az orosz fővárosból Fehéroroszországon, Lengyelországon, Csehországon, Ausztrián és Olaszországon át haladva jut el a francia tengerpartig, útjának utolsó mintegy 200 kilométerén szinte végig a Ligur-tenger partján haladva. Olyan történelmi városokat érint, mint Szmolenszk, Minszk, Breszt, Břeclav, Bécs, Milánó és Genova. A menetidő több mint két nap, de ezen folyamatosan igyekeznek csökkenteni. A végső cél, hogy 36 óra alatt tegye meg a több mint háromezer kilométeres utat, de jelenleg az elérhető legnagyobb sebesség 160 kilométer óránként.

Az idei Expo1520 kiállításon bemutattak egy új, a járatra szánt luxusvagont...

...amely a megszokottnál is kényelmesebb fülkéket rejt...

A hétvégi ünnepség során a jubileumi járat utasai érintőképernyős infópontokon mutatták be az útvonalat, az érintett fontosabb városokat, a legfontosabb látnivalókat, és mindezek történelmi hátterét. A pályaudvaron ezen felül fotókiállítást rendeztek az útvonalhoz kapcsolódó témákból. Andrej Kaliberdin, az RZsD utasszállításért felelős leányvállalatának vezetője elmondta: a havi átlagos utasszám egy év alatt megduplázódott, míg tavaly 258 jegy kelt el egy hónapban, idén ez az átlag 559 jegyre módosult. A legfelkapottabb hónap augusztus volt, ekkor 2878 jegyet értékesítettek.

...és még bárszakasszal is felszerelték. (Hrotkó Miklós felvételei)

A legolcsóbb jegyek (nem számítva a gyermekjegyet) a 26 éven aluli fiatalok, a 60 év felettiek és a hat főnél nagyobb csoportok tagjai számára kínált 225,3 eurós másodosztályú jegyek, a luxusfülkék közül a legdrágább pedig 1200 euróba kerül. Érdekesség, hogy míg Moszkvából Nizzába az út 50 óra és 23 perc, a visszaút ennél 49 perccel rövidebb, így odafelé 65,8 kilométer per óra, visszafelé 66,88 kilométer per óra a Moszkva–Nizza expressz átlagos sebessége.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Tizenhárom vasútvonalon jön változás az idei nyártól: ezeket a vasútvonalakat veszi át a GYSEV a MÁV-csoporttól!

iho/vasút   ·   2025.03.05. 15:10

Az új esztendő első napjaiban megfogalmazott tíz miniszteri vállalás egyike volt, hogy a Dunántúl északnyugati részén az – immár magyar irányítás alatt lévő – GYSEV Zrt. veszi át a MÁV-csoporttól egyes vasútvonalak üzemeltetését, az így felszabaduló járművek pedig az ország keleti részében állhatnak szolgálatba.

Vasút Nagyvasút

Giga-S-Bahn-vonattender a DB-nél

iho/vasút   ·   2025.03.05. 12:00

A német nemzeti vasúttársaság regionális üzletága, a DB Regio összesen négyszáz, az S-Bahn-vonatok legújabb generációját képviselő szerelvény beszerzését tűzte ki célul.