A transzszibériai vasúton siet a friss hal Németországba

iho/vasút   ·   2021.04.22. 15:00
fesco

A konténerszállítmányok vasúti és tengeri intermodális fuvarozással gyorsabban jutnak el Vlagyivosztokból Bremerhavenbe, mint kizárólag hajón.

A napokban futott be a németországi Bremerhaven kikötőjébe a FESCO Transportation Group első próbafuvarja: a 49 negyven láb hosszú, sárgatőkehal-filéket és darált tőkehalat szállító hűtőkonténer a kelet-oroszországi Vlagyivosztokból indult tehervonaton, és 33 nappal később érkezett meg céljához. A vonat a transzszibériai vasutat használva Szentpétervárig vitte a konténereket, ahol azokat egy hajóra rakodták át, mely a Németország északi részén, a Balti-tenger partján található Bremerhaven kikötőjébe továbbította a szállítmányt. A FESCO szerint ez az intermodális megoldás sokkal gyorsabb a tengeri hajózásnál: a 33 napos szállítási idő mindössze a fele annak, mint amire a hagyományos, a Szuezi-csatornán keresztül vezető útvonalon közlekedő hajók képesek.

Az orosz logisztikai és szállítmányozási vállalat szerint ez az intermodális szállítási megoldás még viszonylag újnak számít a fagyasztott hal esetében, azonban számos oroszországi termelőnek lehetőséget nyújt az európai piacok eléréséhez. Ez azonban más termékektől eltérő dokumentációt és ellenőrzési eljárásokat igényel. A plusz eljárások viszont már közel sem jelentenek akkora terhet, mint a tavaly márciusig fennálló helyzet, Oroszország ugyanis akkor oldotta fel az országon keresztül történő tranzit áruszállítási tilalmat, mely számos árura volt érvényes. Emiatt a fuvarozók nem szállíthattak vasúton friss vagy fagyasztott halat Oroszországon át, ha az áru Európából, Kínából, Kanadából vagy az Egyesült Államokból származott. A vasúttársaságok, a logisztikai vállalatok és a fuvarozók egyhangúlag üdvözölték a döntést, mivel már hosszú ideje ezen dolgoztak, és a vásárlói igény is folyamatosan nőtt. Az ilyen szolgáltatások egy évvel későbbi létrehozása a rendszeressé válás lehetőségével pozitív üzenet az iparág egészének.

A korábban szankcionált árukat szállító konténereknek speciális feltételeknek kell megfelelniük. A legfontosabb, hogy garantálni kell a biztonságos lezárást és el kell kerülni azt, hogy orosz területen nyissák fel azokat. Ennek érdekében az orosz kormány bevezette a valós idejű adatokat gyűjtő, elektronikus zárolást, mely a határokon való leszedéskor bizonyítékot szolgáltat arról, hogy a szállítmány úton van.

A zárolás azonban nem az egyetlen pluszmunka: a szállítmány további papírmunkát igényel, közölve a termék típusát, a célállomást és a felhasználási célt, ez pedig egy meglehetősen bonyolult és néha időrabló folyamat. Ez azonban nem jelentenek igazi problémát az egyes termékekre irányuló kínai vagy európai vásárlói igényekhez képest. A piac valójában viszont annyira nagy, hogy amikor a szállítási követelmények teljesítésével kapcsolatos kezdeti bizonytalanságok megmaradnak, döntő szerepet fog játszani az eurázsiai vasúti árufuvarozásban – jelenti a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: FESCO)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek