A vajdasági parajosban

Tripolszki Dalibor   ·   2017.10.11. 08:45
00kicsi

A vajdaság második (Újvidék után) legnépesebb városát Bácska legfontosabb vasúti csomópontjaként tartották nyilván: 1869-ben az Alföld–Fiumei vasút első, Szeged–Szabadka–Zombor vonala érintette, majd 1882-ben Budapest felől, a mai 150-es vonal is elérte. A trianoni békeszerződés után a forgalom a Bácsalmás–Csikéria felől idevezető vonalon megszűnt, ezt egy rövid időre, a Délvidék visszatérte után újjáélesztették, de 1944 után a határt átlépő, majd 1960-ban a Bácsalmástól Csikériáig vezető sínpáron is felhagytak a vonatok közlekedésével. Szeged–Röszke felől 2015-ben, a menekültválság miatt szűnt meg a forgalom.

A volt kis fordítókorong, évek óta használaton kívül A képre kattintva galéria nyílik (a szerző felvételei)

A fűtőház mögé tekintve – bár nem az előzőekben említett okok miatt – a figyelmes szemlélő az elmúlással találkozhat: gőzmozdonytól a jugoszláv vasúttörténelem emblematikus dízelmozdonyain át a közelmúltat felidéző Sinobuszokig sok minden pusztul, rozsdásodik.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!