A vasút, ha épül

iho/vasút   ·   2011.09.17. 16:00
00

Előző cikkünk megjelenése idején még csak az alépítményt készítették elő a törökszentmiklósi ipari parkban, azóta már a vágányfektetésig is eljutottak az építők. Talán olvasóink nem értik a lelkesedést, ami ezt a – valljuk be, nem feltétlenül világhíres – pár méter vágányt övezi, de a vasútépítés manapság kis hazánkban, főleg, ha iparvágányról van szó, a fehér holló gyakoriságával fordul elő. A Kecskemét melletti Mercedes-gyáron kívül tudomásunk szerint ez az egyetlen hely az országban, ahol nem épp felszedik az iparvágányt. Aki az 1-es vonal mentén előfordul, sűrűn láthat néhány pőrekocsit a tehervonatokba sorozva, rajtuk a törökszentmiklósi Claas termékeivel – a gyárnak mindenképp megéri a kaputól vasúton szállítani.

A kezdőpont felé tekintve: itt már „csak” a pályát kell fektetni<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.