AAIK-055 pótolta a megkésett Fenyves expresszt Keszthely és Tapolca között

iho.hu   ·   Frissült: 2025.07.07. 14:00
_ik55_

A haváriaközpont rendelte így, szerencsére csak 27 kilométert kellett főnie az utasoknak a jócskán negyven fok feletti hőmérsékletű utastérben.

Frissítés:

Cikkünk egyik kommentelője az alábbiakat írta:

„Azt a korrektség jegyében kérlek ne hagyjátok ki (úgy, mint az idézett tisztelt politikus megtette), hogy a Faros mögött szorosan jött egy vadonatúj Credo is, mint vonatpótló, így nem volt »muszáj« a régi, klíma nélküli busszal utazni, ez csak extra volt, mivel a retro hétvége meghirdetett programjában szereplő vonatot kellett pótolni.

Az más kérdés, hogy a klímás busz opciója állítólag nem lett az utasok felé megfelelően kommunikálva, de attól még ott volt és leközlekedett az is.”

 

Korábban írtuk:

Most vonatkoztassunk el attól, hogy a régi buszoknak, főleg Ikarusoknak elmondhatatlanul jelentős rajongótábora van, mert, ha a hívek szemüvegén keresztül ítélnénk meg a történteket, csalfa, képzelt világ tárulna elénk: az egykori Vértes Volán Ikarus 55-ese ugyanis megkésett távolsági vonat utasainak nyújtott közszolgáltatási szerződés keretében kétes értékű élményt. Kétest, AAIK-055 (ex GEX-274) ugyanis az NDK-ból származott vissza 1996-ban, és ennek a kelet-német kivitelnek az ablakai nem nyithatók, mindössze a tetőszellőzökön áramlik be némi friss levegő – már amennyiben a kinti 35 fok képes bármiféle enyhülést adni.

A Faros a retróhétvége tartalékbusza volt arra az esetre, amennyiben a Balaton északi partján, a 71-esen Tapolca és Balatonfüred között nosztalgiázó Ik266-ossal (MNZ-589) történne valami; ezt a lépést akár gondos előrelátásnak is tekinthetjük a MÁV Személyszállítási Zrt. volános vezetőitől. Arra azonban – tudtunkkal – senki sem számított, hogy vonat helyett kell pótlóbuszoznia: a Kaposvárról Tapolcára tartó, 8894-es vonatszámban közlekedő Fenyves expresszvonat ugyanis tetemes késést szedett össze útközben, Fonyódról már harminc perc plusszal indult.

Ekkor lépett a közlekedési társaság a hétvégén korábban soha nem elrendelt fokozatú készenlétet tartó országos haváriaközpontja, ahol a fődiszpécseren kívül kilenc ügyeletes teljesített szolgálatot éjjel-nappal – nem volt apelláta, a Farost vezényelték át Keszthelyre, pótlózni. Ide tartozik a közlekedési társaság a hétvége előtt kiadott közleményének szó szerint citált szemelvénye is:

„Az erősítő buszokat elsősorban a főváros és a Balaton közötti szakaszokra, a tó térségére, illetve a győri fővonal főbb beavatkozási pontjain tartjuk készenlétben, de összességében az ország 53 pontján készülünk tartalékkal, hogy bárhol következzen be esetleges forgalmi zavar a vasúti közlekedésben, azonnal be tudjunk avatkozni.”

Várhelyi Kata július hatodikai, az esti órákban készült felvételén már Kelenföldön szándékozik üzemanyagot vételezni a Faros

Hát, így sikerült.

AAIK-055-nek – még vérteses GEX-274-esként – nem ez volt az első beugrása: a Bz-vész idején, 2003-ban Esztergomban szolgált vonatpótló autóbuszként.

A vasárnap történtekről Vitézy Dávid posztolt, a hozzászólások között még érdemi információ is található. Nyitóképünk is a Podmaniczky-mozgalom életre hívójának oldaláról származik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Tisztavatás 2025

MÁV   ·   2025.07.11. 15:00

A Vasutasnap egyik kiemelt programja a Tisztavatás; a hagyományosan a Magyar Vasúttörténeti Parkban rendezett eseményen idén 183 tisztet avattak.

Vasút Nagyvasút

Magához tér a vasút

Mávinform   ·   2025.07.08. 08:15

A hétfő délután az országon átvonuló vihar a Dunától keletre eső országrészben is megnehezítette a vonatközlekedést, de normalizálódik a helyzet, kárelhárítók a helyzet magaslatán.