Aerodinamikával spórol a Mercedes-Benz
Minden egyes járműszerelvény tankolása 1-2 ezer euróba kerül. A Mercedes-Benz új projektjében (Aerodynamics Truck&Trailer) készült szerelvény évente kétezer liter gázolajat, ezzel három ezer eurót spórol meg az üzemeltetőnek, miközben a környezetet öt tonna szén-dioxiddal kevesebbel szennyezi. A jármű premierjét Hannoverben tartották.
A Mercedes-Benz által fejlesztett aerodinamikus szerelvény légellenállását 18 százalékkal csökkentették a mérnökök. Tesztekkel igazolták, hogy egy negyven tonnás alacsony légellenállású szerelvény 4,5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt (100 kilométerenként 25 literes átlagfogyasztást mértek). Éves 150 ezer kilométeres futással számolva, a takarékoskodás kétezer liter gázolaj megtakarítását eredményezi. Ha a német autópályán közlekedő összes díjköteles teherautóra vetítjük ezt a megtakarítást, akkor éves szinten 300 millió liter gázolajat és 800 ezer tonna szén-dioxidot spórolhatnának meg.
A szerelvény Actros vontatója aerodinamikai kiegészítőket kapott, a 13,6 méter hosszú hűtőkocsis vontatmányt a Schmitz Cargobull alakította át.
Egy másik aerodinamikus teherautót is bemutatott a Mercedes-Benz, amelynek légellenállása 12 százalékkal alacsonyabb. Ez háromszázalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez, ami ötvenezer kilométeres futásteljesítményre vetítve 350 liter gázolajjal kevesebb felhasználását, 500 euró megtakarítást és egy tonnával kevesebb szén-dioxid-kibocsátást jelent. A 18 tonnás jármű az Actros Classic Space 2,3 méteres széles fülkéjét kapta meg.
A járművek valós felhasználású tesztjei ősszel kezdődnek, amennyiben sikeresek, hamarosan rendelni is lehet az alacsony légellenállású Mercedeseket.