Akkumulátornyomozás: van már gyanúsított?
A dendriteknek nevezett mikroszkopikus kristályok keletkezése és esetleges hatása áll most az NTSB vizsgálatának fókuszában, hátha ezeknek a kristályoknak van valami köze az érthetetlen rövidzárlatokhoz, amelyek a Boeing 787-eseken történt januári akkumulátortüzekhez vezettek, közölte a közlekedésbiztonsági testület szóvivője.
Az NTSB-től származó információk szerint ezek a kristályok a lítiumionos akkumulátorokban a gyors vagy egyenlőtlen feltöltés melléktermékei lehetnek, és lehet, hogy ezek okozzák a rövidzárlatot és a cellák hőmérsékletének emelkedését.
A közlekedésbiztonsági testület szóvivője ugyanakkor még nem mondta ki, hogy a dendritek okozták volna akár a bostoni repülőtéren, akár a japán légtérben történt akkumulátortüzeket.
Időközben a Boeing végrehajtotta második tesztrepülését is a ZA-005-ös protopéldánnyal, az út során újabb adatokat gyűjtöttek az érzékelőkkel alaposan kidekorált lítiumionos akkumulátorok viselkedéséről. A repülés ez alkalommal csak másfél óráig tartott, az elsőhöz hasonlóan két pilóta és tizenegy Boeing-szakértő volt a fedélzeten, és ez alkalommal sem adódott semmiféle probléma a repülés alatt, közölte a Boeing.
A próbarepülésen szerzett adatokról a vizsgálat természeténél fogva továbbra sem közöl a cég részleteket, és újabb légipróbákat sem tervez: az első két repülés eredményeit elemzik, értékelik a következő napokban.