Apróbb csúszások a felújításban
Két év alatt több mint száz gyorsvonati kocsi felújítása szerepelt a MÁV-Start tervei között. Megújul például az 1. osztályúból lefokozott 29-05 középszámú kocsik teljes, 81 kocsit számláló flottája, valamint a kisebb szériás oldalfolyosós 19-30, 20-30 és 39-30 sorozatú kocsik.
A leglátványosabb mindenképp a 29-05-ösök változása: az eddigi, a távolsági személyvonatoknak megfelelő, telikék szín helyett a gyorsvonati kocsik kék-grafitszürke színét kapják, az egyik peronon kerékpártárolót alakítanak ki, a belső tér színterve is változik, valamint új padlót, és az IC-kocsikból megismert kopásálló üléshuzatot kapnak.
Témánál is vagyunk: az üléshuzat. A MÁV-Start szerkesztőségünk kérdésére azt a választ adta az elmaradt felújításokkal kapcsolatban, hogy emiatt, pontosabban az üléshuzatanyag hiánya miatt maradt ki néhány kocsi a sorból. Üléshuzatot ugyanis (és a többi alapanyagot sem) nem úgy vásárolnak Szolnokon, a MÁV-Gépészet telephelyén, ahogyan mi kenyeret a sarki boltban: csak nagyobb tételben, több járműre elegendő mennyiség szerezhető be. A 29-05-ösök fővizsgaciklusa amúgy is rövid (két év), így a közeljövőben a hiányolt járművek is megújulhatnak.