Augusztusban nyitja isztambuli járatát a Wizz Air
Abrán György, a diszkont légitársaság kereskedelmi igazgatója sajtótájékoztatón jelentette be, hogy eleinte heti négy járatot - hétfő, szerda, péntek, vasárnap - üzemeltetnek majd, a következő hónapokban pedig fokozatosan emelik a járatsűrűséget, és 2014 márciusától már minden nap repülnek a két város között.
Hétköznap háromnegyed tízkor, vasárnap 11.25.kor indulnak a gépek. A Népszabadság munkatársa ősz végére talált 12 ezer forintos retúrjegyet is, de az első hetekre csomagdíj nélkül 35 ezer forintért lehetett foglalni a járatokra.
A távirati iroda tudósítása szerint Abrán György jelezte, az alacsony áraknak köszönhetően rövid időn belül megnő majd Magyarország és Törökország között a turista és üzleti utazások száma, az idén 70 ezren utaznak majd a Wizz Air új útvonalán, és ez a későbbiekben bővülni fog.
A Wizz Air jelenleg 44 darab A320 Airbusból álló flottát üzemeltet, amely hamarosan tovább bővül, és továbbra is a 3,5 éves átlagéletkorral az egyik legfiatalabb járműflottát üzemeltetik a légitársaságok között. Jelenleg 16 állomásról, több mint 270 útvonalon, 92 desztinációval, 33 országba repülnek. Az idei év végére az útvonalhálózatuk 300-ra bővül majd, a foglalkoztattak száma pedig 1600-ről 1700-ra emelkedik.
Kérdésre válaszolva Abrán György elmondta, hogy folyamatosan tárgyalnak az orosz partnerrel a Wizz Air kijelölésének elfogadásáról a Budapest-Moszkva útvonalra, de egyelőre még nem kaptak választ.
„Kifejezetten örömmel üdvözöljük a Wizz Air bejelentését a Budapest-Isztambul járat elindításáról. Ez egyformán jó hír az utasoknak és a repülőtér számára is az” – olvasható Kam Jandunak, a BA légiközlekedési igazgatójának nyilatkozata a Budapest Airport közleményében. „Úgy gondoljuk, nagyon sok utas veszi majd igénybe a lehetőséget, hogy diszkont légitársaság gépével repülhessen Törökországba, miközben továbbra is sokan élvezhetik majd a Turkish Airlines nyújtotta hagyományos légitársasági útvonalhálózat nyújtotta előnyöket az isztambuli központon keresztül.”
A Népszabadság emlékeztet arra, hogy a légitársaság bejelentése szerint a Wizzt a magyar kormány már tavaly kijelölte, hogy a kétoldalú légügyi egyezménynek megfelelően repüljön az isztambuli vonalon, de a török hatóságok „nem ismerték el a céget magyar tulajdonúnak, s emiatt vonakodtak kiadni az engedélyeket”.
A lap piaci forrásokra hivatkozva megírja, hogy maga Váradi József vezérigazgató is hosszú időn keresztül „fiókba tette” a járat ügyét, de Erdogan török miniszterelnök budapesti látogatása óta felgyorsult az engedélyeztetés folyamata, és a Wizz végül megkapta az ankarai jóváhagyást.