Ausztrália C–27J-t akar
Az ősöreg, de megbízható és kedvelt de Havilland Canada DHC–4 Caribou leváltásáért a C–27J és az európai EADS CASA Military C–295M vetélkedik. Geoff Brown vezérezredes, a haderőnem vezérkari főnöke világossá tette a légierő preferenciáját: míg az Alenia ajánlatkérő levelet kapott, addig az EADS csak egy információkérést, mely az esetleges beszerzési árról érdeklődött.
A C–27J hadrendbe állítása magasabb költséget jelentene, ugyanakkor csak ez a repülőgép felel meg az ausztrál követelményeknek. Így az európai gyártótól kért árajánlat inkább szolgálhat az alkupozíció erősítéséhez, mintsem egy valódi versenyeztetéshez. A C–295M törzse ugyanis nem megfelelő méretű, így az ausztrál hadsereg légi úton szállítandó járművei nem férnek el benne. Brown vezérezredes példaként említette fel a Mercedes G-Wageneket. A könnyű terepjárót 2007-ben vásárolta meg a hadsereg, 1100 példányt rendszeresítenek.
A vezérkari főnök kissé nyers szavai szerint lehet, hogy az európai hadseregek számára elégséges, ha csak elvezetik a járművet egyik helyről a másikra, de Ausztráliában nagy távolságok vannak, így a gépjárművek a levegőben utaznak. A Mercedesek beférnek a C–130 Herculesekbe, viszont ekkor a gép terhelése alacsony lesz, mert a terepjárók ugyan nagyok, de terjedelmükhöz képest kis tömeget jelentenek. Magyarul adott légköbmétert más katonai felszereléssel, palettára vagy konténerbe zsúfolt árucikkekkel költséghatékonyabban lehet kihasználni, mint G-Wageneket szállítani.
Mivel a C–27J törzsének átmérője (a tervezésnél meghatározott követelmények miatt) megegyezik a C–130-aséval, így ide is befér a könnyű terepjáró gépkocsi. A C–295M viszont ehhez karcsú, így a típus nagy hátránnyal indulna a meghirdetésre váró tenderen.