Autópályán autóval ütközött egy kisgép
Újabb jelentések szerint nem zuhanás, hanem kényszerleszállás történt, feltehetően a gép motorja leállt, és a környéken nem volt olyan viszonylag sík és akadálymentes terület, ahová a pilóta megkísérelhette volna a leszállást. A tanúk egy része úgy emlékszik, hogy miközben látta manőverezni a gépet, nem hallott motorzajt. Az NTSB szerint ráadásul a repülőgépvezetőnek nem volt ideje vagy nem volt lehetősége kibocsájtani a gép futóművét.
Érdekes fejlemény: az NBC-nek nyilatkozott a gép korábbi tulajdonosa, aki elmondta, hogy a lajstromjel alapján ez a Lancair 2000-ben már egyszer végrehajtott egy sikeres kényszerleszállást, ráadásul ugyanezen az autópályán! Akkor sikerült megfelelő rést találni az autófolyamban, ahová a gépet a pilótája álló motorral letette, elmondása szerint hatalmas szerencsével. Az egymotorost kijavították, és az illető még négy évig repülte a gépet, de pontosan sosem derült fény arra, miféle hiba okozta, feltehetően az üzemanyagrendszerben a motor leállását.
A gép a kategóriája egyik legnagyobb teljesítményű típusának számít, a korábbi tulajdonos szerint „a kisgépek BMW-je”. Az illető ismeri és rendkívül jó pilótának tartja azt a férfit, aki a mostani baleset idején tulajdonosa és pilótája volt a Lancair-nek.
Korábban írtuk:
Az egymotoros kisgép egy autópályára zuhant, az orra az út szélén álló Nissanba fúródott. Egy ember életét vesztette, öten megsebesültek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!