Az Alstom digitális jelző- és biztosítóberendezéseket szállít a Thesszaloniki–Idomeni vasútvonalra

iho/vasút   ·   2022.03.30. 15:00
00_alstom_biztber

A személy- és teherszállítás hatékonyságának javítása érdekében a hetven kilométer hosszú vonalat digitális forgalomirányítási megoldásokkal korszerűsítik. A modernizált vonalon a személyszállító szerelvények sebessége elérheti a 160 kilométer/órát.

Az Alstom az Avaxon keresztül 41 millió eurós szerződést írt alá Görögországban az Ergose-zal. A modernizációs projekt része a jelző- és biztosítóberendezési rendszer kiépítése, a részleges villamosítás és vágányfelújítás az észak-görögországi Thesszaloniki–Idomeni fővonal hetven kilométeres szakaszán.

Az Alstom feladata lesz az ECTS 1 szintű Atlas 100 vonali megoldás, valamint a Smartlock 400 + MooN elektronikus biztosítóberendezések, a bel- és kültéri egységek (tengelyszámlálók, jelzőberendezések, váltók) kifejlesztése, szállítása, üzembe helyezése, tesztelése, továbbá Thesszalonikiben, az ország legnagyobb és legforgalmasabb vasúti csomópontjában az Iconis digitális vasúti forgalomirányító megoldás üzembe helyezése. A modernizált vonalon a személyszállító szerelvények sebessége elérheti a 160 kilométer/órát. A projekt kivitelezése három évet vesz igénybe és további három év jótállást foglal magában.

Ez a vonal része a Közép-Kelet-Európa egyik fő árufuvarozási folyosójaként ismert, Thesszalonikit Budapesttel összekötő X. páneurópai folyosónak, ami Észak-Macedónián, Szerbián és Magyarországon halad át. A vonal a hazai áruszállításnak kiemelten fontos, hiszen a jelenleg fejlesztés alatt álló Budapest–Belgrád vonal folytatása a pireuszi kikötő felé, valamint része annak a folyosónak, amelyen a kínai áruszállítás jelentős része zajlik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek