Az elnyűhetetlen Kereskedő

iho/repülés   ·   2011.12.19. 08:00
nyito

A Brazil Haditengerészet (Marinha do Brasil) 2010-ben vásárolt meg nyolc, az Amerikai Haditengerészet állományából már kivont, repülőgép-hordozón le- és felszállni képes C–1A Tradert.

A most bejelentett üzlet szerint az arizonai Mesában működő Marsh Aviation 167 millió dollárért négy gépet újít fel és épít át. A gépek eredeti, még dugattyúmotoros Wright R-1820-8WA hajtóművei helyére két Honeywell TPE331-14GR turboprop hajtómű kerül, Hartzell HC-135MA-5 öttollas légcsavarral. Természetesen átalakul a pilótafülke is: új műszerpark, navigációs és kommunikációs rendszerek kerülnek ide. A gépek alkalmasak lesznek légi utántöltésre is, ehhez a gép törzsének alsó-középső részére egy hajlékony csöves tankolórendszer kerül. Ez megfelel a haditengerészet McDonnell Douglas A–4KU Skyhawk repülőgépeknek, melyek a hajlékony tömlős rendszerhez szükséges utántöltőcsonkokat alkalmazzák. Az átépített gépek a KC–2 Turbo Trader elnevezést kapják majd.

Az első két gép már átépítés alatt áll Mesában, s a tervek szerint az első két KC–2-es 2014 áprilisában, míg a másik két gép 2015 októberében kerülhet vissza Brazíliába. A négy gép egy új századot képez majd, s a brazil haditengerészet zászlóshajóján, az A12 São Paulo hagyományos meghajtású repülőgép-hordozó fedélzetén is üzemelnek majd teherszállító és légi utántöltő feladatkörben.

A haditengerészet emellett nem tett még le arról a tervéről, hogy két C–1A-ból légtérellenőrző és légiirányító repülőgépet faragjon. A tervek szerint Eliradar HEW-784 vagy a Thales Searchwater 2000 radarrendszere kerülne a gépekre. A gépek felújítását, átépítését és a radar-repülőgép integrációt az Embraer végezné. Döntés az ügyben 2012 második felében várható.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.